کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316226 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه در ورد عمودی تایپ کنیم؟

تا همین چند سال پیش آشنایی با کامپیوتر و دانستن نحوه استفاده از آن مزیتی به حساب می‌آمد که می‌توانست موقعیت‌های شغلی بهتری را برایتان فراهم کند. به عبارتی مهارت کار با کامپیوتر از شما فردی شایسته‌تر برای دریافت یک عنوان شغلی می‌ساخت. این در حالی است که در دنیای امروزی نداشتن مهارت کار با کامپیوتر به عنوان یک نقطه ضعف تلقی می‌شود و برای یک فرد با تحصیلات معمول نیز غیرقابل‌قبول است. وقتی که بسیاری از فعالیت‎‌ها در مشاغل گوناگون وابسته به سیستم‎‌های کامپیوتری شده و از حالت دستی سنتی خارج می‌شوند، بدیهی است که مهارت‌های مرتبط با کامپیوتر به یک ضرورت برای هر فرد تبدیل شوند. درست چیزی شبیه به زبان انگلیسی که حتماً باید آن را بلد باشید! اگر از علم کامپیوتر چیزی نمی‌دانید، نگران نباشید. یادگیری چند نرم‌افزار کاربردی و اصلی کامپیوتر می‌تواند کار شما را تا حد زیادی پیش ببرد. مجموعه نرم‌افزار Microsoft Office از آن دست نرم‌افزارهایی است که به هیچ عنوان نباید از آن بگذرید. در ادامه با معرفی یک تکنیک ساده و کاربردی درباره تایپ عمودی در ورد، شما را به یادگیری این حوزه علاقمند خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نرم افزار ورد

 

کاربردهای نرم‌افزار ورد و نقش آن در مشاغل امروزی

نرم‌افزار ورد، یک برنامه واژه پرداز است که برای نوشتن در رایانه استفاده می‌شود. برای آن که بخواهید یک نامه اداری را در کامپیوترتان تایپ کنید، برنامه ورد می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چه یک شغل اداری داشته باشید و چه دوران دانشجویی را سپری کنید، در هر شرایطی Word می‎‌تواند استفاده‌های گسترده‌ای برایتان جهت تایپ فوری و حرفه ای داشته باشد.

کاربردهای نرم‌افزار ورد در محیط کار

نرم‌افزار ورد به سبب قابلیت‌هایی که دارد، امکاناتی را در محیط کار برایتان فراهم خواهد کرد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قالب‌بندی متن و استفاده از ابزارهای تغییر رنگ، فونت و ...

  • تایپ گزارشات و ذخیره آن‌ها و همچنین امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها با همکاران و شرکا در خارج شرکت

  • چاپ و پرینت متن‌ها با اندازه و تعداد دلخواه

  • ویرایش متون مختلف از نظر نکات ویراستاری

  • اضافه کردن جلوه‌های بصری به متون ساده و یکنواخت

  • طراحی بروشور، بنر و ...

بنابراین به کمک نرم‌افزار کاربردی Word می‌توانید طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با واژه‌پردازی را در محیط کار انجام دهید. به طور کلی کار با این سیستم دشوار خاصی ندارد و با کمی آزمون و خطا می‌توان کارهای معمول را به آسانی انجام داد. اگر تا به حال از این برنامه ساده و کاربردی استفاده نکرده‌اید، درنگ نکنید و یادگیری را شروع کنید.

ورد

 

یک تکنیک کاربردی در نرم‌افزار ورد

اگر چه گفتیم که اغلب کارها در برنامه ورد به آسانی قابل انجام‎اند، برخی از تکنیک‌ها در این برنامه نیازمند آموزش دیدن هستند و باید آن‌ها را از منابع موثق بیاموزید. برای مثال یکی از تکنیک‌های کاربردی، تایپ عمودی در ورد است. در موقعیت‌های متعددی ممکن است به تایپ در طول صفحه نیاز داشته باشید؛ برای مثال زمانی که می‌خواهید عباراتی را در کنار یک جدول تایپ کنید، دانستن تکنیک تایپ عمودی در ورد به کمکتان خواهد آمد. در ادامه دو روش کاربردی برای تایپ عمودی در ورد را بررسی کرده‌ایم.

تایپ عمودی با استفاده از Word Art

نخستین ترفندی که برای تایپ عمودی در ورد به آن می‌پردازیم، استفاده از Word Art است. با استفاده از این روش ساده می‌توانید تایپ عمودی در ورد را با هر فونت، اندازه و رنگ دلخواه انجام دهید. برای این کار باید گام‌های زیر را یک به یک انجام دهید:

  • از نوار منوی برنامه Word، گزینه Insert را انتخاب کنید.

  • حال با انتخاب گزینه Word Art دومین گام در جهت تایپ عمودی در ورد برداشته می‌شود.

  • در این قسمت باکس‌هایی برای انتخاب فونت، رنگ و ... مقابلتان باز می‌شود که باید آن‌ها را طبق سلیقه‌تان انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد، کادری برای تایپ متن مقابلتان باز خواهد شد که باید متن مورد نظر را در آن تایپ کنید. تغییر اندازه متن در همین قسمت با کشیدن کادر از هر طرف امکان‌پذیر می‌شود.

  • از سربرگ Format گزینه Text Direction را انتخاب کنید. در این قسمت امکان تغییر جهت متن برای شما فراهم خواهد شد. با استفاده از گزینه‌های موجود می‌توانید متن را به جهت دلخواه درآورید.

تایپ عمودی به کمک Text Box

روش دومی که برای تایپ عمودی در ورد معرفی می‌کنیم، استفاده از Text Box است. این روش دسترسی راحتی را به تایپ عمودی برایتان فراهم می‌کند. برای این کار کافی است مراحل زیر را یک به یک انجام دهید:

  • از منوی نرم‌افزار ورد گزینه Insert و سپس Text Box را انتخاب کنید.

  • در این قسمت پنجره‌ای پیش روی شما باز می‌شود که باکس‌های پیش‌ فرض را پیشنهاد می‌دهد. از قسمت پایینی این پنجره می‌توانید Draw TextBox را انتخاب کرده و باکس را به صورت دستی طراحی کنید.

  • پس از آن که به کلیک کردن و کشیدن علامت + باکس مورد نظر را طراحی کردید، می‌توانید روی باکس کلیک کرده و متن خود را تایپ کنید.

  • حال می‌بینید که سربرگی با نام Format برایتان نمایش داده شده که می‌توانید گزینه Text Direction را از آن انتخاب کرده و جهت متن را تغییر دهید. این روش، ترفندی کاربردی است که برای تایپ عمودی در ورد مورد استفاده قرار می‎‌گیرد.

تایپ عمودی در ورد

کلام آخر

بسیاری از کارهای خلاقانه و حرفه‌ای در برنامه‌هایی مثل ورد، با چند ترفند ساده و آسان قابل انجام‌اند و دانستن آن‌ها می‌تواند ظاهر کارتان را حرفه‌ای‌تر کند. در این مقاله به دو تکنیک ساده برای تایپ عمودی در ورد پرداخته و شما را با مزایای یادگیری کامپیوتر و برنامه‌هایی چون مایکروسافت آشنا کردیم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49638 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1402/01/08 تعداد مشاهده: 652
کلید واژه ها:
سافت گذر