کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316163 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تبلت بهتر است یا لپ‌تاپ؟

اگر بین خرید تبلت یا لپ‌تاپ مردد هستید و نمی‌دانید کدام یک از این دو را انتخاب کنید، این مطلب برای شما است. در این مقاله، تفاوت‌ها و کارایی این دو محصول را توضیح می‌دهیم، ویژگی‌های تبلت و لپ‌تاپ را بررسی می‌کنیم و بهترین روش خرید آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

تبلت و لپ‌تاپ چه فرقی دارند؟

برای خرید لپ‌تا‌پ و تبلت باید آن‌ها را از نظر اندازه، نمایشگرها، طول عمر باتری، فضای ذخیره‌سازی، کاربرد، سیستم عامل، دوربین و قیمت بررسی کنیم.

بررسی اندازه تبلت و لپ‌تاپ

تبلت‌ها کوچک‌تر از لپ‌تاپ‌ها هستند و می‌توانید آن‌ها را با خودتان به جاهای مختلف ببرید. اگر فریلنسر یا دورکار هستید، خرید تبلت بهترین گزینه است. درصورتی‌که گزینه‌ی قابل‌حمل‌بودن برای شما در اولویت نیست و کارایی دستگاه برای شما مهم‌تر است، بهتر است لپ‌تاپ بخرید.

بررسی نمایشگرها

لپ‌تاپ‌ها نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند و برای فیلم‌دیدن و بازی‌کردن بهترین گزینه هستند. در مقابل، رزرولوشن تبلت‌ها بهتر است و تراکم پیکسل بالاتری دارند. البته با خرید تبلت می‌توانید در مکان‌هایی مثل اتوبوس و قطار هم به راحتی فیلم تماشا کنید.

طول عمر باتری

طول عمر باتری را میزان انرژی مصرفی آن مشخص می‌کند. تبلت‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها قابلیت سخت‌افزاری ضعیف‌تری دارند و با CPU‌های ARM کار می‌کنند؛ بنابراین انرژی مصرفی آن‌ها کمتر است. در مقابل، عملکرد لپ‌تاپ‌ها قوی‌تر است و می‌توانند بین ۴ تا ۸ ساعت بدون نیاز به شارژ کار کنند؛ اما تبلت‌ها تا ۱۰ ساعت بدون شارژ کار می‌کنند.

فضای ذخیره‌سازی

اگر فضای ذخیره‌سازی دستگاه برای شما اهمیت زیادی دارد و می‌خواهید فایل‌های پروژه‌ها، فیلم‌ها، بازی‌ها و موسیقی‌ها را در یک دستگاه ذخیره کنید، قطعا به لپ‌تاپ احتیاج دارید. ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌ها حداقل ۵۰۰ گیگابایت رم و کارت حافظه SSD دارند. معمولا تبلت‌ها با حافظه‌ی داخلی بین ۸ تا ۲۵۶ گیگابایت کار می‌کنند. همچنین، می‌توانید حافظه‌ تبلت را با کارت حافظه ارتقا دهید. درصورتی‌که تصمیم شما برای خرید تبلت جدی است، می‌توانید آخرین مدل‌های تبلت با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت را خریداری کنید.

کاربری تبلت و لپ‌تاپ

کارکردن با تبلت و لپ‌تاپ کاملا به شخص شما بستگی دارد. معمولا گرافیست‌ها و تصویرگرها از تبلت‌ برای طراحی و تصویرگری استفاده می‌کنند. کودکان و نوجوانان به راحتی با تبلت در مکان‌های مختلف بازی می‌کنند. اگر به کارکردن با کیبورد عادت دارید، احتمالا لپ‌تاپ گزینه بهتری برای شما است؛ چون تایپ‌کردن با تبلت کمی سخت‌تر از لپ‌تاپ است. نکته‌ دیگر اینکه با تبلت می‌توانید به راحتی کتاب بخوانید و فیلم ببینید.

سیستم عامل

سیستم عامل تبلت‌ها در دو مدل iOS و اندروید هستند، ولی لپ‌تاپ‌ها با سیستم عامل ویندوز، مک یا لینوکس کار می‌کنند.

دوربین

درصورتی‌که کیفیت دوربین اولویت شما است، باید تبلت بخرید. لپ‌تاپ‌ها یک دوربین جلو دارند و معمولا کیفیت این دوربین در حد عالی نیست. در مقابل، تبلت‌های اپل و سامسونگ با بهترین کیفیت عرضه می‌شوند. مثلاً، تبلت سامسونگ گلکسی S8 Tab Ultra ۴ دوربین دارد و دوربین‌های جلویی آن ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین‌های عقب تبلت سامسونگ هم ۱۳ و ۶ مگاپیکسلی هستند.

قیمت

از آن‌جایی‌که لپ‌تاپ‌ها کارایی بیشتری از تبلت‌ها دارند، بنابراین با قیمت بیشتری هم فروخته می‌شوند. در بین لپ‌تاپ، مک‌بوک‌های اپل گران‌ترین لپ‌تاپ‌ها هستند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. در مقابل، قیمت تبلت‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

مزیت‌های تبلت

تبلت‌ها سبک و قابل حمل هستند و با قیمت کمتری به فروش می‌رسند. از تبلت‌ می‌توانید برای کارهای روزمره و مطالعه کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید. همچنین، تبلت برای کودکان و دانش‌آموزان بهترین گزینه است.

مزیت‌های لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها سیستم عامل قدرتمند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند، بنابراین برای برنامه‌نویس‌ها، دیجیتال‌مارکترها و گرافیست‌ها مناسب هستند. به‌علاوه، با لپ‌تاپ می‌توانید پروژه‌های سنگین و بازی‌های متنوع را اجرا کنید.

بهترین روش خرید تبلت و لپ‌تاپ

فرقی نمی‌کند به دنبال خرید تبلت هستید یا لپ‌تاپ، در هر صورت، خرید قسطی بهترین گزینه است. با خرید قسطی تبلت و خرید قسطی لپ‌تاپ می‌توانید بهترین محصول‌ها را به خانه ببرید و سال‌های زیادی از آن استفاده کنید. تبلت و لپ‌تاپ محصولاتی هستند که هزینه‌ی زیادی برای آن می‌دهید، بنابراین انتخاب دستگاهی با کیفیت متوسط منطقی نیست. خرید قسطی تبلت و لپ‌تاپ به شما اجازه می‌دهد که باکیفیت‌ترین محصولات را تهیه کرده و هزینه‌ی آن‌ها را به مرور پرداخت کنید. سایت‌های زیادی هستند که امکان خرید قسطی را به کاربران می‌دهند. توصیه ما این است که ویژگی‌ها و شرایط خرید قسطی لپ‌تاپ و تبلت را بررسی کرده و محصول موردنظر خودتان را تهیه کنید. معمولا سایت‌هایی که برای خرید قسطی به ضامن احتیاج ندارند، شرایط بهتری دارند.

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49651 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تسمینو تاریخ خبر: 1402/02/19 تعداد مشاهده: 372
کلید واژه ها:
سافت گذر