کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316269 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی افزایش دقت GPS در اندروید

سنسور GPS باعث می‌شود با استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی و موقعیت شناسی مانند گوگل مپس و . . . ، محل قرارگیری شما در روی نقشه مشخص شود. معمولاً یک فاکتور مهم برای مسیریابی و موقعیت شناسی، سیگنال مناسب در GPS می‌باشد. اما چگونه باید دقت سیگنال GPS را افزایش دهیم؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

GPS جی‌پی‌اس گوشی اندروید سخت‌افزار نرم‌افزار

GPS چیست؟

برای تنظیم GPS جهت کارکرد بهتر، باید بدانیم این تکنولوژی چگونه کار می‌کند. GPS مخفف کلمات Global Positioning System است که در سال 1973 توسط ارتش آمریکا تولید شد ولی در سال 1980 و برای مصارف مردم عادی مورد استفاده قرار گرفت. GPS در ابتدا از 24 ماهواره بهره می‌برد ولی حالا تعداد آنها به 31 ماهواره مکان یابی در مدار کره زمین رسیده است.

گوشی با استفاده از آنتن GPS که بخشی از سخت‌افزار دستگاه می‌باشد، با ماهواره‌ها ارتباط برقرار می‌کند. قطعه مربوطه توسط یک درایو به نرم‌افزار موبایل متصل می‌شود بنابراین ممکن است به سه دلیل، خطاهای مربوط به سیگنالهای GPS را دریافت کنید:

تعداد ماهواره‌های GPS در محل قرارگیری
کیفیت آنتن GPS در گوشی
چگونگی استفاده از درایور موجود در گوشی

GPS جی‌پی‌اس گوشی اندروید سخت‌افزار نرم‌افزار

روشن کردن حالت High Accuracy

جهت دریافت بهترین سیگنال ممکن، باید انتظار این را داشته باشید که باتری گوشی بیش از حد معمول انرژی مصرف کند. برای مکان یابی، انجام چنین کاری بسیار مهم است ولی شما می‌توانید پس از اتمام کار خود، مصرف باتری را به حالت عادی خود بازگردانید.

فعالسازی حالت High Accuracy (حالت دقت زیاد) بسیار آسان است زیرا فقط کافی است چند مرحله را به خوبی انجام دهید.

به تنظیمات (Settings) گوشی بروید و روی گزینه مکان یابی (Location) کلیک کنید از این قسمت شما باید بتوانید GPS گوشی را روشن نمایید.

حالا اولین دسته‌بندی زیر قسمت مکان یابی، حالات (Mode) می‌باشد. روی آن ضربه بزنید و مطمئن باشید که گزینه High Accuracy فعال است. این گزینه سبب می‌شود تا از GPS و وای‌فای و شبکه‌های موبایلی برای تخمین زدن محل قرارگیری فعلی شما استفاده شود. اگرچه چنین قابلیتی باتری بیشتری مصرف می‌کند ولی از همه راه‌های ممکن جهت مشخص کردن دقیق‌ترین محل قرارگیری شما بهره می‌برد.

GPS جی‌پی‌اس گوشی اندروید سخت‌افزار نرم‌افزار

استفاده از اپلیکیشن قطب نما برای کالیبره کردن GPS

اگر شک دارید که قطب نمای گوشی شما به خوبی کار می‌کند یا خیر، باید آن را دوباره کالیبره کنید. برای انجام این کار، به یک اپلیکیشن قطب نما نیاز دارید. برخی گوشی‌ها یک نرم‌افزار از پیش نصب شده دارند. اگر گوشی شما هم از آن جمله می‌باشد، اپلیکیشن را اجرا کنید و فرآیند دوباره کالیبره کردن گوشی را برای بهبود سیگنالهای GPS آغاز نمایید.

اگر گوشی شما یک نرم‌افزار قطب نما ندارد، می‌توانید یکی از آنها که Compass Galaxy نام دارد را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

سیگنالهای GPS را فعال نگه دارید

یکی از مشکلاتی که معمولاً آن را تجربه می‌کنیم، خاموش شدن GPS هنگام رفتن به یک اپلیکیشن می‌باشد تا باتری گوشی بیش از حد مصرف نشود. برای مثال، در حال بازی هستید که به GPS نیاز دارد ولی برای مدتی به شبکه‌های اجتماعی می‌آیید، در این حالت، GPS گوشی خاموش می‌شود.

البته شما می‌توانید سیگنالهای GPS را فعال نگه دارید. برای انجام این کار، باید یک اپلیکیشن GPS دانلود و نصب کنید. پیشنهاد سافت گذر به شما، نرم‌افزار Connected GPS می‌باشد. کار کردن با اپلیکیشن نامبرده بسیار ساده است و انتظارت شما را رفع خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که انجام این کار، سبب کاهش دوام باتری شما خواهد شد.

مشکلات GPS نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری؟

با اپلیکیشن GPS Essentials، شما می‌توانید ببینید که آیا سیگنال ضعیف GPS به خاطر مشکلات نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری.

در منوی اصلی GPS Essentials، روی ماهواره‌ها (Satellites) کلیک کنید و سپس شاهد وصل شدن گوشی به ماهواره‌های اطراف کره زمین باشید.

اگر ماهواره‌ای ظاهر نشد، شاید مشکل به وجود آمده به خاطر اشیاء فلزی اطراف، قاب گوشی و یا کار نکردن قطعه GPS باشد. اما اگر ماهواره‌ای به نمایش درآمد، قطعه مربوط به مکان یابی هنوز سالم است و مشکل به نرم‌افزار مربوط می‌شود. در این حالت، باید کارهای دیگری انجام دهید تا معضل به وجود آمده حل گردد.

GPS جی‌پی‌اس گوشی اندروید سخت‌افزار نرم‌افزار

داده‌های GPS خود را تازه‌سازی کنید

برخی اوقات، گوشی شما روی یک ماهواره متوقف می‌شود؛ حتی وقتی در محدوده آن نیز نیستید. چنین اتفاقی باعث ایجاد اختلال در عملکرد GPS می‌شود. برای حل این مشکل، از اپلیکیشنی مانند GPS Status & Toolbox بهره ببرید تا داده‌های مکان یابی شما را پاک کرده و دوباره و از ابتدا به ماهواره‌های اطراف وصل شود.

در این اپلیکیشن، روی یک قسمت از صفحه نمایش ضربه بزنید و بعد منوی آیکون (menu icon) را انتخاب کنید و سپس گزینه مدیریت GPS (Manage A-GPS) را برگزینید. در گام بعدی، گزینه راه‌اندازی مجدد (Reset) را بزنید و پس از اینکه فرآیند مربوطه به اتمام رسید، گزینه دانلود را انتخاب نمایید. در این حالت باید داده‌های GPS تازه‌سازی شوند ولی اگر باز هم مشکل به وجود آمد، فرآیند گفته شده را دوباره انجام دهید.

از رسیور اضافی استفاده کنید

اگر رسیور گوشی شما دیگر کارایی لازم را ندارد، شاید بهتر باشد که از یک رسیور اضافی بهره ببرید. این دریافت کننده را می‌توانید از طریق بلوتوث به گوشی وصل و پس از اتمام شارژ، آن را با شارژر گوشی شارژ نمایید.

یکی از بهترین GPSهای موجود، محصول شرکت Garmin به نام GLO GPS می‌باشد که حدود 100 دلار قیمت دارد.

آیا شما هم راهکارهای دیگری برای افزایش دقت سرویس مکان یابی یا GPS دارید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42927 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/07/10 تعداد مشاهده: 6084
سافت گذر