کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9199 | مشاهده و دانلود: 740125568 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/31 | اعضاء: 316758 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رتبه بندی بدترین نسخه های ویندوز

پس از اینکه دو روز پیش بهترین نسخه های ویندوز را رتبه بندی کردیم، امروز می خواهیم بدترین نسخه های ویندوز را رتبه بندی کنیم پس با سافت گذر همراه باشید.

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

در طی سه دهه موفقیت سیستم عامل ویندوز مایکروسافت، مطمئناً مواقعی بوده که این پلتفرم با شکست روبه رو شده است. بد بودن بعضی از این نسخه ها به حدی بود که خیلی ها وسوسه شدند سراغ ورژن های قدیمی تر یا سایر سیستم عامل های آلترناتیو مانند لینوکس یا macOS بروند.

معیارهای رتبه بندی

وقتی همه ما با یک نسخه بد از ویندوز مواجه می شویم، مطمئناً آن را می شناسیم. هر کسی ممکن است خاطره بد مخصوص به خودش را داشته باشد اما معمولاً مشکلاتی که اکثر افراد با آنها مواجه شده اند، باگ های متعدد یا نصب ناموفق بوده اند.

برای تهیه این لیست، معیارهای زیر در نظر گرفته شده اند؛ چه قدر مردم از یک نسخه بدشان آمد، آمار فروش آن چه قدر ضعیف بود، استقبال کاربران از آن چه قدر بد بود، نقد و بررسی های آن چه قدر ضعیف بود، چه قدر دوام آورد و . . . حتی برای جذاب تر شدن لیست، از نتایج جستجوی گوگل نیز استفاده شده است.

واقعیت را بگوییم که هر کسی بنا بر سلیقه خودش می تواند بدترین نسخه های ویندوز را رتبه بندی کند به همین دلیل شاید شما با این فهرست و ترتیب ورژن ها موافقت نکنید.

برای سادگی کار نیز تنها نسخه های دسکتاپی ویندوز در نظر گرفته شده اند بنابراین خبری از ورژن های PDA یا سروری نیست.

6. ویندوز 1.01 (1985)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

شاید ویندوز 1.0 از نظر اهمیت در سطح بالایی قرار گیرد ولی نتوانست در بازار مورد استقبال کاربران واقع شود. بر خلاف macOS که از همان ابتدا با سخت افزارها هماهنگ شده بود تا بتواند با ماوس و رابط کاربری مختلف کار کند، برای استفاده از رایانه های IBM باید ترفندهای نرم افزاری مختلفی به کار گرفته می شد.

در نتیجه ویندوز 1.0 که در سال 1985 عرضه شد، با محدودیت هایی دست و پنجه نرم می کرد که سرعتش بسیار کند و آهسته بود. نیویورک تایمز در سال 1986 ویندوز 1.0 را بررسی کرد و نوشت:«« اجرا کردن این سیستم عامل در یک رایانه دارای حافظه 512 کیلوبایتی مانند آن است که بخواهیم بر خلاف جریان یک طوفان قدرتمند با سرعت زیادی حرکت کنیم»». به این نقطه ضعف، عدم پشتیبانی از نرم افزارهای متفرقه را نیز اضافه کنید.

خوشبختانه در ادامه شرایط به گونه ای پیش رفت که به نفع مایکروسافت شد زیرا در اوایل دهه آخرین هزاره میلادی قبل، رایانه ها قدرت کافی را پیدا کردند تا بتوانند ویندوز 1.0 را با سرعت مناسبی اجرا کنند.

5. ویندوز ایکس پی (نسخه ابتدایی، 2001)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

مطمئناً پس از حل تمامی مشکلات، ویندوز ایکس پی یک سیستم عامل همه چیز تمام بود اما اگر نسخه قبل از Service Pack 2 که پیش از سال 2004 منتشر شد را دیده باشید، متوجه مشکلات آن شده اید زیرا باگ زیادی داشت و درایورها همیشه با مشکل مواجه بودند و خلأهای امنیتی زیادی در آن احساس می شد.

به علاوه، مشکل فعالسازی ویندوز ایکس پی که برای اولین بار توسط مایکروسافت آزمایش شده بود نیز به این لیست بلند بالا اضافه شد. برای حفاظت از حریم شخصی، مایکروسافت از کاربران خواست ویندوز ایکس پی که خریداری کرده اند را از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فعال کنند. اگر هم سیستم خود را از نظر سخت افزاری به روز می کردید، بار دیگر مجبور بودید ویندوز ایکس پی را فعال نمایید؛ اتفاقی که برای بسیاری ها شدنی نبود زیرا در آن زمان اتصال دائمی به اینترنت وجود نداشت.

خوشبختانه مایکروسافت طی چندین سال ویندوز ایکس پی را بهتر کرد و در نهایت به یک سیستم عامل پایدار و مناسب تبدیل شد. در ادامه عرضه ویندوز ایکس پی Service Pack 2 سبب افزایش ایمنی این پلتفرم گردید.

4. ویندوز RT (2012)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

مایکروسافت در ویندوز RT تغییراتی به وجود آورد تا بتوانیم آن را در رایانه های دارای پردازنده های ARM اجرا کنیم. در واقع این پلتفرم مخصوص دستگاه های ضعیف تر و کم مصرف تر بود. البته این نسخه یک مشکل اساسی داشت و آن هم اینکه امکان اجرای نرم افزارهای 32 بیتی در آن فراهم نبود و همزمان خیلی از اپلیکیشن های موجود در مایکروسافت استور نیز کیفیت کافی را نداشتند.

بدتر آنکه این ورژن حاوی گزینه حالت دسکتاپی بود که فقط از نرم افزارهای مایکروسافت آفیس پشتیبانی می کرد. بر این اساس، استفاده از برنامه های متفرقه عملاً غیرممکن بود. در نهایت ویندوز RT بیشتر مایکروسافت را سرافکنده کرد و ضرر 900 میلیون دلاری را در سال 2013 برای این شرکت به بار آورد.

3. ویندوز 8 (2012)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

ویندوز 8 یک تصمیم رو به جلو توسط مایکروسافت بود. این سیستم عامل چالش های پیشروی ویندوز که توسط آیفون ها و آیپدها ایجاد شده بودند را شناسایی کرد و مایکروسافت را وادار ساخت تا سیستم عاملی بسازد که هم در دستگاه های لمسی کاربرد داشته باشد و هم در دستگاه های دسکتاپی.

متأسفانه مایکروسافت در مورد استراتژی که در پیش گرفته بود خیلی مغرور شد و کاربران دسکتاپی خودش را مجبور کرد با امکانات محدود ویندوز 8 مخصوص دستگاه های لمسی کنار بیایند و با یک رابط کاربری جدید به نام Metro کار کنند. البته این پوسته نرم افزاری برای تبلت ها فوق العاده بود ولی برای رایانه کاربردی نداشت.

در واقع ویندوز 8 نتیجه یک تصمیم شتابزده بود. وقتی این سیستم عامل بالا می آمد، ابتدا استارت منو را نشان می داد و سپس از طریق یک آیکون می توانستیم به دسکتاپ دست یابیم. زمانی هم که دسکتاپ را اجرا می کردیم، خبری از استارت منو نبود به همین دلیل مجبور بودیم سراغ گوشه ها و امکانات موجود در آنها برویم تا وقتی فلش ماوس را در گوشه بالا سمت راست می بردیم، گزینه های مختلفی نمایش داده شوند.

به طور کلی ویندوز 8 بیشتر به درد تبلت ها و موبایل ها می خورد که البته به موفقیتی هم دست نیافت. نقد و بررسی هایی که در مورد آن نوشته شدند، آن را بسیار ضعیف می دانستند به همین خاطر مایکروسافت مجبور شد ابتدا ویندوز 8.1 و سپس ویندوز 10 را منتشر کند. در آن زمان، خیلی از افراد ترجیح دادند همچنان از ویندوز 7 استفاده نمایند و یا کلاً سراغ macOS بروند.

2. ویندوز ویستا (2006)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

پس از موفقیت ویندوز ایکس پی، ویندوز ویستا یک شکست محض بود. این سیستم عامل که شش نسخه مبهم داشت سبب شد بسیاری از کاربران گیج شوند.

یکی از مشکلاتی که این سیستم عامل داشت این بود که در رایانه هایی که ویندوز ایکس پی را بدون هیچ مشکلی اجرا می کردند، با سرعت بسیار کمی اجرا می شد زیرا حافظه کامپیوترها را بیش از حد اشغال می کرد. دلیل این اتفاق رابط کاربری Aero و ویجت های همیشه در حال اجرا بودند که مموری، کارت گرافیک و پردازنده را درگیر می کردند.

دیگر مشکلات این پلتفرم پیام هایی بودند که قرار بود کمک حال کاربران باشند ولی هیچ گاه این گونه نشد. یکی از این پیام ها، صفحه مدیریت حساب کاربری بود که هر به چند دقیقه ظاهر می شد و روند کاری را مختل می کرد. البته می توانستیم آنها را با خاموش کردن گزینه مربوطه غیرفعال نماییم ولی واقعاً هنوز نمی دانیم مایکروسافت با خودش چه فکر می کرد!!!.

در پایان، این سیستم عامل جای خودش را به ویندوز 7 داد که از همه لحاظ بهتر شده و بهترین امکانات ویندوز ویستا را با خود آورده بود.

1. ویندوز میلنیوم ادیشن (2000)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

مایکروسافت ابتدا تصمیم گرفته بود که ویندوز 98 آخرین سیستم عامل مبتنی بر MS-DOS باشد اما بعداً متوجه شد که زمان کافی برای ساخت پلتفرم مبتنی بر NT را ندارد به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی ویندوز میلنیوم ادیشن یا ویندوز Me را تولید کرد.

یکی از مشکلات اساسی این سیستم عامل آن بود که مدام هنگ می کرد. کسی هم نمی دانست چرا این پلتفرم نسبت به ویندوز 98 که خودش ناپایدار بود، این قدر بی ثبات است. البته احتمال می دهیم که این اتفاق به خاطر آن بود که مایکروسافت ویندوز میلنیوم ادیشن را بسیار عجولانه تولید کرد و به آن امکاناتی را افزود که آزمایش نشده بودند.

به علاوه، نرم افزارهای موجود در این سیستم عامل حافظه را بیش از حد اشغال می کردند که در نتیجه سبب هنگ کردن رایانه می شدند. ابزار System Restore هم در ابتدا درست کار نمی کرد. این سیستم عامل حتی حالت MS-DOS Real که برای اجرا شدن بازی ها و نرم افزارهای آن زمان حیاتی بود را حذف کرد.

پس از اعتراضات مختلف، مایکروسافت ویندوز 2000 را معرفی کرد که شاید در ابتدا مشکلات زیادی داشت ولی حداقلش آن بود که نسبت به نسخه های پیشین بهبود یافته بود. به هر حال، این شرکت ویندوز میلنیوم را کنار گذاشت و در سال 2001 اولین نسخه ویندوز ایکس پی را تولید کرد که همان طور که در بالا اشاره کردیم، اشکالات زیادی داشت.

مهمان ناخوانده بدترین نسخه های ویندوز؛ ویندوز 10 (2015)

ویندوز ویندوز 10 سیستم عامل مایکروسافت سیستم عامل ویندوز

مسیری که ویندوز 10 طی کرده تا به اینجا برسد هموار نبوده است. از جمله مشکلاتی که این سیستم عامل داشت، پخش تبلیغات، بازی های پولی، آپدیت های اجباری، جمع آوری داده ها، عدم حفاظت از حریم شخصی و رابط کاربری پر عیب و نقص بودند که حاصل الهام گیری از چندین نسل ویندوز می باشند.

شاید ویندوز 10 بتواند یک سیستم عامل فوق العاده برای دسکتاپ باشد اما به نوعی در دستگاه های دارای نمایشگر لمسی خوب کار نمی کند و حتی از ویندوز 8 هم بدتر است. حال که صحبت از ویندوز 8 شد بد نیست بگوییم که مایکروسافت دو سازه نرم افزاری UWP و Win32 دارد که خودش هم نمی داند بیشتر می خواهد از کدام یک استفاده کند. در واقع ویندوز 10 نه از برنامه های UWP خوب پشتیبانی می کند و نه از برنامه های Win32.

در حالی که آپدیت های مدام در حال انتشار ویندوز 10 هیچ گاه پایان نمی یابند و مایکروسافت همیشه آنها را آزمایش می کند و بسیاری از ابزارهای درونی امکانات خود را از دست داده اند ولی هنوز دو قسمت کنترل پنل و تنظیمات وجود دارند که هر دوی آنها امکان شخصی سازی کامپیوتر را فراهم می کنند و متأسفانه مشخص نیست آیا آنها روزی با یکدیگر ادغام خواهند شد یا خیر.

در سالیان اخیر خبرهای زیادی شنیده ایم که بسیاری از افراد خیلی از امکانات ویندوز 10 را دوست ندارند.

با این اوصاف، علی رغم اینکه ویندوز 10 یکی از بهترین نسخه های ویندوز در چند دهه گذشته است اما به نوعی می توانیم آن را یکی از بدترین نسخه ها نیز بدانیم. بر این اساس، اگر حتی یک درصد احتمال می دهیم که ویندوز 11 در کار است، امیدواریم این پلتفرم بدون هیچ کمی و کاستی عرضه شود.

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48808 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/01/17 تعداد مشاهده: 3655
سافت گذر