کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9146 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316095 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت چهارم

اگر مدت زیادی را به بررسی بخش Activity Monitor سیستم عامل macOS اختصاص می دهید، متوجه شده اید که فرآیندها و پردازش های مختلفی در این بخش در حال انجام هستند. اما منظور از آنها چیست؟ آیا بستن آنها کار درستی است؟ با سافت گذر همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را بدهیم.

macOS آموزش macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS

نکته 1: در گذشته فرآیندها و پردازش های در حال انجام در ویندوز 10 را به شما آموزش داده ایم.

نکته 2: پیش تر قسمت های اول تا سوم این مجموعه خبری را منتشر کرده بودیم که می توانید آنها را از لینک های ارائه شده در انتهای این مطلب بخوانید.

منظور از dbfseventsd چیست و چرا اجرا می شود؟

این فرآیند به خصوص در واقع بخشی از سیستم اشتراک گذاری فایل دراپ باکس است. در macOS، یک daemon فرآیندی می باشد که در پس زمینه اجرا می شود و file system نحوه مرتب شدن فایل ها و فولدرها را زیر نظر می گیرد. بر این اساس، فرآیند انجام این کار یعنی dbfseventsd در پس زمینه فعالیت و تغییرات ایجاد شده در فایل های موجود در دراپ باکس را بررسی می کند.

بدون این فرآیند، دراپ باکس نمی داند چه زمانی فایل ها را همگام سازی کند و یا فایل های فعلی را تغییر دهد. با این اوصاف، باید اجازه فعالیت را به او بدهید. خیلی ساده بگوییم که اگر خودتان به صورت دستی این فرآیند را متوقف کردید، خودِ دراپ باکس آن را دوباره فعال می کند.

اگر برای بستن dbfseventsd مصر هستید، فقط باید روی آیکون دراپ باکس کلیک کنید و آیکون چرخ دنده را بزنید و در پایان گزینه Quit Dropbox را برگزینید. در ادامه متوجه خواهید شد که همه فرآیندهای مربوطه متوقف شده اند.

macOS آموزش macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS

این پردازش مقدار زیادی از انرژی CPU یا حافظه را اشغال نمی کند ولی اگر این اتفاق افتاد، فقط کافی است از دراپ باکس خارج شوید و دوباره آن را اجرا کنید. اگر این مشکل به وجود آمد، استفاده از راهکارهای بهبود دهنده فایل های سیستمی می تواند مثمرثمر باشد.

منظور از opendirectoryd چیست و چرا اجرا می شود؟

این فرآیند به خصوص نقش کلیدی در macOS ایفا می کند و در پس زمینه اجرا می شود و مهمترین پردازش مربوط به ویژگی Open Directory می باشد که هر آنچه که به اشتراک گذاری محلی مرتبط است را کنترل می کند. در توضیحات ویژگی نامبرده آمده است:«« Open Directory همه اطلاعات تنظیماتی موجود در macOS X نظیر کاربران، گروه ها، داده های دسکتاپی و . . . را مدیریت و کنترل می کند»».

این فرآیند برای سیستم عامل macOS که به سرور وصل است اهمیت دارد و برای کسانی در رایانه های خانگی خود فایل ها را از طریق وای فای به اشتراک می گذارند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارست.

چگونگی تنظیم Open Directory

macOS آموزش macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS

در صفحه اصلی آمده که opendirectoryd معمولاً در بخش User & Groups قسمت System Preferences ایجاد می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر در گذشته اکانت Network-only راه اندازی کرده اید، در واقع در حال تنظیم یک Open Directory بوده اید.

macOS آموزش macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOSmacOS آموزش macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOSmacOS آموزش macOS اپل سیستم عامل سیستم عامل macOS

به هر حال، برای اینکه روی opendirectoryd کنترل بیشتری داشته باشید، باید Directory Utility را اجرا و سپس روی دکمه Loing Options از پنجره سمت چپ کلیک کنید و دکمه Join را بزنید.

حالا در پنجره باز شده همه کارهایی که opendirectoryd دارد انجام می دهد را مشاهده خواهید کرد.

به هیچ عنوان در این بخش تغییر ایجاد نکنید و فقط برای کسب اطلاعات از آن بهره ببرید.

در این میان، اگر opendirectoryd در اتفاقی نادر بیش از حد مجاز CPU و مموری را اشغال کرد، احتمالاً شبکه ای که به آن وصل شده اید مشکل دار است.

اگر هم کاربر خانگی هستید و با چنین مشکلی مواجه شده اید، ری استارت کردن مک بوک در اکثر مواقع مشکل را حل می کند. چنان چه مشکل همچنان پا بر جا بود، باید راهکارهای جدی تر را دنبال کنید. نرم افزار Etrecheck همزمان بررسی های مختلفی را انجام می دهد و می تواند ببیند منشأ مشکل کجاست. اگر هم به دنبال برنامه های مشابه هستید، به اپل استور مراجعه کنید.

 

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت اول

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت دوم

 

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت سوم

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49018 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/02/27 تعداد مشاهده: 1893
سافت گذر