کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316288 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رنگ‌آمیزی تصاویر قدیمی سیاه و سفید در فتوشاپ

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛ عکس‌های قدیمی، حکم گنجینه‌هایی را دارند که حفظ کردنشان برای خیلی از ما، اهمیت زیادی دارد. در این میان بارها شده حسرت این را می‌خوریم که این تصاویر سیاه و سفید جذاب، اگر رنگی بودند، می‌توانستند جذاب‌تر هم باشند‌. در این آموزش، سعی داریم به شکلی ساده و مقدماتی، شما را با نحوه رنگ آمیزی تصاویر سیاه و سفید به کمک نرم‌افزار آشنا کنیم.

1- ابتدا تصویر سیاه و سفید دلخواه خود را در فتوشاپ باز کنید‌. بهتر است این تصویر را تا حد امکان با وضوح بالا اسکن کرده باشید و از طرفی هر چه تاخوردگی‌ها و خرابی‌های تصویر کمتر باشند، هم نتیجه بهتری به دست خواهید آورد و هم کارتان سریع‌تر پیش می‌رود‌.

 

2-  بسیاری از تصاویر قدیمی، کیفیت خود را از دست داده‌اند و به خصوص اگر به خوبی نگه‌داری نشده باشند، خط‌های تا و خوردگی‌های مختلفی دارند. بهتر است قبل از رنگ آمیزی تصویر، به کمک ابزار Clone Stamp این خرابی‌ها را تا حد امکان کاهش دهید‌. برای این کار ابتدا سایز مناسب قلم را انتخاب کرده و در حالت Soft Edged قرار دهید و بعد کلید ALT را پایین نگه داشته و روی منطقه‌ای در نزدیکی محلی که می‌خواهید اصلاح کنید کلیک کنید (‌دقت کنید که محل کلیک شما، خوردگی نداشته باشد) و بعد روی خوردگی‌ها رفته و قلم را بکشید تا اصلاح انجام شود.

 

3- بعد از اصلاح عکس، به کمک ابزار Polygonal Lasso قسمتی از تصویر را که لبه‌های صاف‌تری دارد انتخاب کنید. ما در این مثال کار رنگ‌آمیزی را از لباس شروع می‌کنیم. با زوم کردن، سعی کنید تا جای ممکن، انتخاب دقیقی انجام دهید تا نتیجه کارتان کیفیت بهتری داشته باشد.

 

4- در حالی که ابزار Polygonal Lasso را در حالت انتخاب دارید، کلید Shift را پایین نگه دارید و قسمت‌های دیگر لباس را به انتخاب اولیه اضافه کنید تا کل لباس را به یک شکل رنگ‌آمیزی کنید. از طرفی اگر به جای کلید Shift، کلید Alt را نگه دارید، می‌توانید قسمت‌های دلخواه را از انتخاب اولیه کسر کنید. بعد از این که انتخابتان نهایی شد به آدرس Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید و رنگ دلخواهتان را روی این قسمت اعمال کنید. (‌اگر می‌خواهید کارتان کیفیت بهتری پیدا کند، بهتر است لبه‌های انتخاب را از آدرس Selection > Refine Edge نرم کنید تا رنگ، به شکل بهتری روی کار بنشیند.‌)

 

5- مراحل 3 و 4 را برای سایر قسمت‌هایی که قصد رنگ‌آمیزی آن‌ها را دارید، تکرار کنید. در رنگ‌آمیزی و انتخاب رنگ‌ها به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید فرم تصویر بعد از رنگ‌آمیزی حالت کارتونی به خود نگیرد، حتماً از رنگ‌هایی استفاده کنید که مقدار Saturation آن‌ها پایین است.

 

6- حالا وقت آن رسیده است که از روش دیگری برای سایر قسمت‌های باقی‌مانده استفاده کنیم. در این تصویر قسمت‌هایی مانند پای پرنده، موها و پس زمینه را انتخاب کنید. (‌درست است که این قسمت‌ها هر کدام یک رنگ به خود می‌گیرند، اما فعلاً نیازی به انتخاب جداگانه آن‌ها نیست.‌) بعد از انتخاب، یک لایه جدید باز کنید و روی آن کلیک کنید تا فعال شود.حال یک قلم Soft انتخاب کنید و این مناطق را در لایه جدید، به نوعی که می‌خواهید رنگ‌آمیزی کنید. با کم‌کردن Opacity می‌توانید دقیق‌تر کار کنید و از طرفی برای افزودن جزئیات به رنگ‌ها، سایز قلم را کم و زیاد کنید‌.

 

7- حال نوع Blend لایه جدید را تغییر دهید. از منوی کرکره ای کنار لایه، بر‌اساس نوع عکس خود، می‌توانید از حالات Blend کردنی مانندSoft Light، Color، Overlay یا Multiply استفاده کنید و بعد Opacity را به دلخواه خود کم کنید. در این مثال، ما از حالت Soft Light با Opacity معادل 44 درصد استفاده کرده‌ایم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 9836 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: shabakeh-mag.com تاریخ خبر: 1391/04/12 تعداد مشاهده: 2134
سافت گذر
نظرات بینندگان

reza 1391/04/13 01:08
سلام

ممنون از آموزش خوبتون. واقعا مفید بود.
فقط فکر مى کنم یه مورد رو از قلم انداختید و اون اینکه در ابتداى شروع کار، باید عکس سیاه سفید رو به حالت RGB و یا CMYK تبدیل کنیم تا بتونیم رنگ آمیزیش کنیم.

یا على