کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9234 | مشاهده و دانلود: 742190691 | آخرین بروزرسانی: 1403/03/15 | اعضاء: 317030 | نظرات: 37914
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه را تسلیت عرض می کنیم. #شهید_جمهور

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 اورجینال فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 طرح انقلابی برای دنیایی بهتر

طراحی می تواند چیزی بیشتر از جذابیت ظاهری برای مصرف کنندگان امروزی بیاورد. طراحی می تواند با معنا باشد و به هدفی خدمت کند و دنیای بهتری برای همه افراد جامعه انسانی بیافریند.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از برترین ها؛ علاوه بر آیپد، ساعت مچی های لوکس، خانه های مدرن و کنسول های بازی نسل جدید، طراحی و خلاقیت چگونه می تواند به افرادی که به این چیزها دسترسی ندارند کمک کند؟

در اینجا به ده آیتمی اشاره کرده ایم که جان انسان ها را نجات می دهند و به زندگی آنها آزادی بیشتری می دهند. اینها فقط طراحی های ساده نیستند، بلکه طراحی هایی در خدمت هدف هستند.


اجاق گاز آشپزخانه BioLite با سوخت پاک

آیا اجاقی که با هیزم بسوزد می تواند دنیای بهتری بسازد؟ قطعاً. اجاق گاز BioLite سوخت موجود مانند چوب و هیزم می سوزاند و عملکرد آن آنقدر پاک و مؤثر است که دود حاصل از آن قابل چشم پوشی است. بیش از نیمی از جمعیت دنیا روی شعله و در شرایطی با تهویه نامناسب، غذا درست می کنند و استنشاق دود منجر به بیماری و مرگ بیش از دو میلیون نفر در سال می شود.

برای بهبود روند پخت در جایی که شهروندان جهان سومی بتوانند در منزل خود بدون دودهای مضر غذا بپزند، باید در نحوه غذا پختن نیمی از دنیا انقلابی به وجود آورد. دستگاه BioLite یک شارژر USB دارد. فقط در آفریقا 500 میلیون تلفن همراه فعال وجود دارد و تا سال 2020، هر یک از شهروندان این قاره یک دستگاه موبایل خواهد داشت. تعبیه شارژر USB که از این اجاق گاز تغذیه کند، باعث می شود که این اجاق گاز انقلابی برای جهان در حال توسعه باشد.






طراحی گوشی هوشمند بریل


دستگاه های موبایل به ما کمک می کنند که با دنیای اطرافمان تماس بگیریم. آیا یک دستگاه موبایل می تواند کمک کند که فرد آسیب دیده ای با دنیای اطرافش که کاملاً با ما غریبه است، تماس برقرار کند؟ طراحی گوشی هوشمند DrawBraille توسط شیکون سان انجام شده است. این دستگاه صفحه نمایش و صفحه کلیدی از حروف بریل دارد که امکان استفاده از سیستم ها و برنامه های فناوری مدرن موبایل را به افراد نابینا می دهد. آیا می خواهید پیامک بفرستید، جستجوی گوگل انجام دهید یا مسیریابی کنید؟ در این طراحی جالب اثر شیکون سان، افراد نابینا می توانند از این خدمات استفاده کنند.





منبع آب آبیاری AirDrop

در شرایط خشکسالی و در محیط های کم آب، بدون دسترسی به آب، ادامه حیات دشوار می شود. منبع آب آبیاری AirDrop توسط ادوارد لیناکر، برنده جایزه دایسون 2011، آب را از هوا می گیرد و برای آبیاری بذرها بکار می برد. یک توربین هوای مرطوب را به AirDrop می کشد و وقتی این هوا در شبکه ای از لوله ها جریان می یابد تا وارد کولر زیر زمینی شود، متراکم می گردد. یک نمونه دست ساز که لیناکر ساخته است، روزانه یک لیتر آب را جمع می کند که می توان از آن برای آبیاری قطره ای گیاهان اطراف استفاده نمود. هدف پروژه لیناکر تولید AirDrop برای کشاورزان و باغداران در مناطق خشکی که مستعد خشکسالی اند است. بدین ترتیب این کشاورزان می توانند به معیشت خود ادامه دهند و در بدترین و خشک ترین شرایط، خانواده های خود را تأمین کنند.





استخوان های پروتز با چاپ سه بعدی


در تئوری، استخوان های چاپ شده سه بعدی می توانند حوزه پزشکی را دگرگون کنند. زیرا در این حوزه "قطعات جایگزین" سریعاً و با قیمتی ارزان چاپ می شوند و به قربانیان حوادث کمک می کنند. در واقعیت، این اتفاق افتاده است. با اینکه این فناوری که هنوز بسیار نو است، ولی استخوان های چاپ شده سه بعدی اکنون در بدن های بسیاری وجود دارند. در اوایل امسال، به خانمی 80 ساله فک مصنوعی چاپ شده سه بعدی داده شد. در آینده نزدیک، می توان استخوان طراحی کرد، چاپ کرد و با عمل جراحی آن را نصب کرد.





یک لپتاپ برای هر کودک


آیا جهان اول هدیه اطلاعاتی و همه مزایای ناشی از آن را به افرادی که در کشورهای در حال توسعه امیدهای کمی دارند، می دهد؟ این همان سوالی است که افراد گروه "یک لپتاپ برای هر کودک" در سال 2005 از خود پرسیدند و از آن زمان به بعد به کارشان ادامه دادند. هدف این است که خیریه ها لپتاپ های ارزان، قوی و بادوامی تهیه کرده و به کودکان در سراسر دنیا بدهند. با آنکه این هدف والایی است، ولی این گروه به میزان زیادی موفق شده است. از سال 2011، این گروه بیش از 2.4 میلیون لپتاپ به دانش آموزان جهان سومی داده است. این پروژه تا همین امروز ادامه یافته و نسخه های جدیدی از OLPC در حال توسعه هستند و این گروه خیریه در حال کار برای تکمیل این پروژه است.





پروژه یک لیتر نور

طراحی های انقلابی نیاز به فناوری پیشرفته ای ندارند. به این پروژه نگاهی بیندازید. در جهان در حال توسعه، که برق برای همه موجود نیست، بطری های پلاستیکی معمولاً در دسترس هستند. پروژه یک لیتر نور نشان می دهد که جوامع چطور این بطری های پلاستیکی را به نور طبیعی آفتاب برای بیغوله ها و خانه های دیگری که به برق دسترسی ندارند، تبدیل می کند. در جایی که پنجره ها همیشه کار نمی کنند، به علت کمبود شیشه یا مواد دیگر، این طراحی موجب تأمین نور برای جاهایی می شود که نور کمی دارند.





انتقال آب هیپو رولر

همه روزه مردم دنیا سفرهای روزانه طولانی انجام می دهند تا آب شیرین برای شرب، پخت و نظافت گیر بیاورند. قبل از هیپو رولر، بدست آوردن و انتقال این آب یک چالش بزرگ بود. مخترعین هیپو رولر لازم نبود از اول چرخ را اختراع کنند، فقط می بایست با الهام به آن نگاه می کردند. هیپو رولر از فرم استوانه ای معمول بشکه های بزرگ استفاده می کند و یک دستگیره هل دادنی دارد که به افراد در کشورهای توسعه نیافته، امکان انتقال مقدار زیادی آب در فواصل طولانی با انرژی کمتر را می دهد. در جایی که باید یک خانواده کوچک مسیری طولانی را با سطل های آب طی می کرد، حالا یک فرد می تواند به تنهایی آب یک خانواده را از منبع آب تا منزل انتقال دهد.





قالب شکسته بندی ارتوپدیک هوشمند

در آینده نحوه درمان می تواند یک پروسه فناورانه بشود. طراحی قالب شکسته بندی ارتوپدیک هوشمند که توسط پدرو ناکازاتو اندراد انجام شده است، یکی از نمونه های آن است. این قالب استخوان شکسته را محکم نگه می دارد و از بهبود و فعالیت های دارنده آن در کل روند درمان،اطلاعات جمع آوری می نماید. وقتی استخوان جوش می خورد و کاربر فعالتر می شود، داده ها جمع آوری شده و به پزشک بیمار داده می شود تا مشخص کند که روند درمان چطور بوده و به دارنده قالب بازخورد می دهد. فعالیت بیش از حد و استراحت بسیار کم توسط پزشک در نظر گرفته می شود و رژیم غذایی بهتری به بیمار داده می شود.





سیستم حرکتی اکسو بایونیکز

این سیستم شبیه پروژه DARPA است که آماده استفاده توسط ارتش است. این سیستم به افرادی که پایشان فلج است، امکان راست راه رفتن و عدم استفاده از ویلچر را می دهد. داخل آن بریس ها، سنسورها و کمک های مکانیکی وجود دارد که به معلولین جسمی گزینه راست ایستادن و حرکت کردن با کمک اندام های مصنوعی را می دهد. از همه چیزهایی که تابحال معرفی کردیم، این وسیله بیش از همه از فناوری استفاده می کند. این نوعی طراحی است که به همه ما در دهه هشتاد وعده داده شد و حالا به بار نشسته است. این سیستم هنوز در حال تحول است و با توسعه و پیشرفت بیشتر، هزینه های آن کاهش می یابد و استفاده از آن برای افراد راحت تر می شود.



تلفن همراه در جهان سوم

در فوق، به حضور مطلق دستگاه های موبایل در کشورهای در حال توسعه اشاره کردیم. 5 نفر از هر 6 نفر یک موبایل دارد و این عدد تا سال 2020 فقط در قاره آفریقا به اشباع می رسد. این دستگاه که در دنیای ما متداول شده است، در آفریقا انقلابی بوده است. این به دلایل مختلف صحت دارد، ولی دو دلیل امروز ارزش فراوانی دارد. میلیون ها نفر در کل آفریقا از سیستم پرداخت سیار M-Pesa استفاده می کنند که با پول نقد و چک و غیره در رقابت است.

 پرداخت های M-Pesa 11 درصد از تولید ناخالص ملی کنیا را تشکیل می دهند. گوشی های همراه و کاربردهای اجتماعی آنها، مانند توئیتر و فیسبوک، سلاح فنی صلح برای سازماندهی Arab Spring در تونس، مصر، لیبی و جاهای دیگر بوده است. این فناوری نحوه استفاده از واحد پول توسط آفریقایی ها را دگرگون کرده و حتی انقلاب هایی در دولت ایجاد کرده است. با آنکه افراد کمی هستند که تلفن همراه ابتدائی را مهمترین طراحی سال گذشته می دانند، ولی این طراحی، طراحی آزادی فردی و اجتماعی سال 2011 در آفریقا بود.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 14026 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1391/12/28 تعداد مشاهده: 2684
کلید واژه ها:
سافت گذر