کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316283 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیپد ایر؛ نقاط قدرت و ضعف محبوب‌ترین آیپد تاریخ اپل چیست؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ آیپد ایر بلافاصله پس از عرضه به محبوب‌ترین آیپد اپل تبدیل شد و آمارهای بسیار خوبی به دست آورد. اگر شما هم به فکر خرید این تبلت هستید، با خواندن این مقاله با همه نقاط قدرت و ضعف آن آشنا شوید.

 

تبلت‌هایی که اپل سال به سال روانه بازار می‌کند رفته‌رفته قابل پیش‌بینی شده‌اند. تقریباً همه آن‌چه این کمپانی 22 اکتبر (30 مهر) در مراسم خود در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد از قبل قابل پیش‌بینی بود: نسل پنجم آیپد هم با مشخصاتی شبیه آیپد مینی سال گذشته و همان پردازنده آیفون 5 اس آمد. اما اپل به کاربران هشدار داده بود که باید «آیپد ایر»، نامی که همه ما را غافلگیر کرد، را در دست بگیرید و با آن کار کنید تا تفاوتش با سایر آیپدها را حس کنید. به جرأت می‌توان گفت که این حرف کاملاً صحت دارد. البته شاید لازم باشد بپرسیم: آیا افرادی که آیپد 4 دارند باز هم می‌ارزد که آیپد ایر بخرند؟ آیپد 4 به خودی خود کاملاً بی‌نقص است.

عصر فراموشی رایانه‌های شخصی به سرعت دارد فرا می‌رسد؛ اما آیا آیپد ایر هم ما را یک گام به سمت رها کردن رایانه‌های شخصی‌مان پیش می‌برد؟ ما در این بررسی از یک آیپد ایر 64 گیگابایتی وای‌فای «خاکستری فضایی» استفاده می‌کنیم.

طراحی
بی‌برو و برگرد، طراحی آیپد ایر یکی از نقاط قوت بزرگ آن است. دقیقاً آن جوری است که یک تبلت باید باشد: فوق باریک و نقطه به نقطه مهندسی شده. گوشه‌های دور صفحه اگرچه در مقابل خش آسیب‌پذیر هستند؛ اما به زیبایی طراحی شده‌اند و سطح آینه‌ای آن‌ها حس کاملاً لوکس را به کاربر می‌دهد. در طراحی آیپد ایر به جزئیات دقت بسیار زیادی شده است؛ از جمله همرنگی ...، ورودی هدفون و خروجی اسپیکر، و دکمه‌های دستگاه که در نور درخشش خاصی دارند.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ برداشتن آیپد ایر برای اولین بار حس بسیار تازه و خوشایندی را به کاربر می‌دهد، به ویژه اگر قبلاً از یک مدل قدیمی‌تر آیپد استفاده کرده باشید. اگر چه این تبلت سبک است، اما باز هم کاملاً مقاوم به نظر می‌رسد؛ حداقل به نسبت تبلت‌های دیگر این‌گونه است. آیپد ایر بسیار تو پر و کاملاً محکم است. یکی از پیامدهای کاهش اندازه قطعات داخلی آیپد این بوده که حس لمس صفحه آن نسبت به مدل‌های قبلی تفاوت زیادی دارد. لمس آن مثل لمس یک صفحه پلاستیکی می‌ماند. من تا جایی که می‌توانستم، و حتی خطرناک هم بود، به صفحه تبلت فشار آوردم، اما هرگز احساس نکردم که دارد می‌شکند. اما اگر تجربه کار با یک آیپد دیگر را دارید، لمس و جابه‌جایی در رابط کاربری آیپد ایر با صفحه جدید آن برایتان کمی عجیب خواهد بود.

اپل ضخامت آیپد ایر را 20 درصد نسبت به آیپدهای قبلی کاهش داده و وزن آن را هم به حدود 453 گرم رسانده است؛ که باعث راحت‌تر شدن کار با آن می‌شود. گرفتن دو نسل آخر آیپد در کنار هم این تفاوت وزن را به خوبی نشان می‌دهد. مدل‌های قبلی آیپد هم سنگین‌تر و هم گرفتن آن‌ها دشوارتر است؛ به خصوص به دلیل لبه‌های تیز دور صفحه آن‌ها که در ایر دیگر وجود ندارند.

 
آیپد ایر روی آیپد نسل قبلی

کناره‌های اطراف دستگاه به شکل چشم‌گیری کوچک‌تر شده‌اند تا طراحی ایر به طراحی آیپد مینی شبیه‌تر شود. تنها جای کافی برای قرار دادن انگشت شست باقی مانده است؛ به علاوه، یک نرم‌افزار کاربردی هم برای تشخیص زمانی اضافه شده که دست شما ناخواسته روی صفحه قرار می‌گیرد و این‌گونه لمس‌ها را خنثی می‌کند. این ویژگی به ویژه برای افرادی مهم است که دست‌های بزرگی دارند. آیپد جدید را در هر دو حالت افقی و عمودی می‌توان به راحتی در دست گرفت؛ زیرا لبه‌های خمیده پشت آن به خوبی در دست قرار می‌گیرند. حتی می‌توان آن را با یک دست هم به راحتی گرفت.

آیپد ایر در دو رنگ عرضه شده است: «خاکستری فضایی» با قاب دور صفحه نمایش مشکی و «نقره‌ای» با قاب سفید. انتخاب رنگ آن کاملاً به سلیقه کاربر بستگی دارد. هم مشکی آن بسیار لوکس است و سفید آن هم کاملاً شیک. به نظر خود من قاب مشکی از آن جهت بهتر است که در پس‌زمینه خود صفحه نمایش محو می‌شود. با این حال رنگ‌های روشن iOS 7 با قاب سفید هم کاملاً سازگاری دارند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ سخت‌افزار آیپد ایر همان چیزی است که همه رقبای اپل هم باید تلاش کنند مثل آن را در تبلت‌های خود به کار ببرند. تبلت اپل نه حس سفت و سخت و سنگین سرفیس را به آدم می‌دهد و نه حس بیش از حد سبک و پلاستیکی نوت 10.1 را؛ بلکه میانگین بسیار خوبی بین این دو است.

عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
آیپد ایر به همان پردازنده A7 و 64 بیتی آیفون 5 اس مجهز است و سرعت بسیار بالایی دارد. اجرای برنامه‌ها و حتی بازی‌ها بدون هیچ معطلی صورت می‌گیرد و جابه‌جایی در سیستم‌عامل نیز کاملاً سریع است؛ البته از iOS جز این هم انتظاری نمی‌رود. تایپ کردن با آیپد ایر بی‌نهایت سریع است و کیبورد بر خلاف نسل‌های قبلی گیر نمی‌کند. در آیپدهای قبلی تایپ سریع معمولاً باعث قفل شدن برنامه کیبورد و یا حتی کل سیستم‌عامل تبلت می‌شد و پس از چند ثانیه، همه کاراکترهایی که تایپ کرده بودید با هم ظاهر می‌شدند. من از افرادی که 90 کلمه در دقیقه تایپ می‌کنند شنیده‌ام که آیپد ایر هیچ‌گاه در هنگام تایپ با مشکل مواجه نشده است. تبلت جدید اپل با پردازنده جدید خود نسبت به A5X آیپد 3 و یا A6X آیپد 4 مسلماً پیشرفت بزرگی کرده است.

 
مقایسه عملکرد پردازنده A5X آیپد 3 (دو رقم اول و سوم) با پردازنده A7 آیپد ایر (ارقام دوم و چهارم) بنا به شاخص Geekbench

اپل ادعا می‌کند پردازنده A7 تا دو برابر پردازنده‌های قبلی سرعت پردازش مرکزی و سرعت پردازش گرافیکی دارد. آمار Geekbench هم ارقامی تقریباً دو برابر سرعت پردازنده آیپد 4 را نشان می‌دهد. من با شاخص Geekbench 3 هم، آیپد 3 را با آیپد ایر مقایسه کردم و نتایجی به دست آوردم که مطمئنم بسیاری از کاربران صاحب آیپد 3 را به خرید آیپد ایر مشتاق می‌کند.

ساختار 64 بیتی پردازنده آیپد ایر به برنامه‌نویسان امکان طراحی برنامه‌های قوی‌تری را می‌دهد و خود اپل هم از این قابلیت در برنامه Garageband استفاده کرده که برنامه ساخت موزیک است. این برنامه اجازه ضبط موسیقی تا 32 ترک را می‌دهد که برای یک تبلت آمار بسیار قابل توجهی است؛ هرچند این قابلیت ممکن است صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته باشد. امیدوارم برنامه‌نویسان دیگر بتوانند از این قابلیت آیپد ایر استفاده‌های کاربردی‌تری کنند.

 
بازی Infinity Blade 3

بازی‌ها
آیپد ایر بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی را بدون تیک زدن و با سرعت بسیار عالی اجرا می‌کند. به عنوان مثال، بازی Infinity Blade 3 ، آخرین نسخه از سری بسیار موفق محصول «اپیک گیمز»، روی آیپد ایر هم از نظر گرافیکی عالی است و هم بدون کوچک‌ترین کاهش سرعتی اجرا می‌شود. این بازی اخیراً آپدیت شده تا با نسل آخر آیپد سازگار باشد و از نظر گرافیکی نیز پیشرفت‌های بسیار بزرگی کرده است. وقتی اپل در تبلیغات خود از گرافیکی مشابه کنسول‌های بازی روی آیپد و آیفون سخن می‌گوید برخی مردم به این کمپانی می‌خندند؛ اما گاهی واقعاً درک تفاوت بین این دو مشکل به نظر می‌آید.

به گزارش سافت‌گذر ؛ علی‌رغم عملکرد بسیار سریع آیپد ایر، حافظه رم یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این تبلت است. یکی از محاسن iOS استفاده بسیار کم از رم است؛ با این وجود، رم 1 گیگابایتی آیپد کم‌کم جواب استفاده‌های امروزی از این تبلت را نمی‌دهد. اگرچه برخی برنامه‌ها مثل فیس‌بوک می‌توانند مدت‌ها در حافظه غیر فعال آیپد بمانند، بسیاری از برنامه‌های دیگر به سرعت از این حافظه خارج می‌شوند و عملاً قابلیت چندوظیفگی (multitasking) سیستم‌عامل اپل را بلا استفاده می‌گذارند. مثلاً اگر در حال مشاهده یک فایل متنی، تصمیم بگیرید به مرورگر اینترنتی خود سری بزنید، وقتی به فایل متنی برمی‌گردید، iOS آن را از حافظه غیر فعال خارج کرده است. همچنین اجرای همزمان چندین صفحه حاوی تصویر در مرورگر سافاری عملاً بدون نیاز به بارگزاری مجدد صفحه‌ها امکان‌پذیر نیست. یک گیگابایت رم برای کار با برنامه‌ها و استفاده از چندوظیفگی برای برنامه‌های سبک کافی است؛ اما آیپد ایر در کار با برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین‌تر به مشکل بر می‌خورد. علی‌رغم سرعت بالای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی تبلت، کمبود رم در آیپد ایر کاربران را آزار خواهد داد.

عمر باتری
باتری یکی از نقاط قوت همه نسل‌های آیپد بوده است. حتی همان نسل اول آیپد هم می‌توانست بدون نیاز به شارژ تا 10 ساعت پخش فیلم یا استفاده از اینترنت وای‌فای را برای کاربران به ارمغان بیاورد. اپل هیچ‌گاه این نقطه قوت را از نظر دور نکرده و آیپد ایر هم علی‌رغم کاهش چشم‌گیر اندازه باتری، می‌تواند همان 10 ساعت کار مفید را داشته باشد. من در آزمایش‌های خودم بر اساس برنامه «نظارت بر استفاده» خود اپل به همین 10 ساعت کار رسیدم. اما برخی منابع حتی تا حدود 14 ساعت پخش فیلم مداوم با آیپد ایر را نیز ثبت کرده‌اند.

آیپد ایر عمر طولانی باتری خود را مدیون تراشه بسیار کم‌مصرف A7 خود است. این تراشه با حداقل مصرف باتری کار می‌کند و همین به اپل اجازه داده تا اندازه باتری و متعاقباً خود تبلت را تا اندازه‌ای که گفتیم کاهش دهد. هم‌پردازشگر M7 نیز به آیپد ایر اضافه شده که می‌تواند برای استفاده در برنامه‌های تناسب اندام و یا حتی نقشه‌نگاری، مدام تغییر موقعیت کاربر را ضبط کند. محاسباتی که این نوع برنامه‌ها انجام می‌دهند در نسل‌های قبلی آیپد به عهده پردازنده مرکزی بود؛ اما اکنون پردازنده A7 می‌تواند از این حافظه خالی شده برای انجام وظایف دیگر بهره بگیرد؛ یا اصلاً آن را صرف استراحت خود کند!

سایر قابلیت‌های ورودی و خروجی
1. صفحه نمایش

علی‌رغم استفاده از صفحه نمایش کم‌مصرف‌تر IGZO ، صفحه نمایش آیپد ایر همان صفحه نمایش رتینای دو نسل قبلی آیپد است؛ رنگ‌های آن کاملاً روشن و زنده هستند. صفحه‌هایی با وضوح بالاتر از صفحه آیپد ایر هم در بازار وجود دارد؛ اما به نسبت اندازه صفحه این تبلت، یک صفحه نمایش 264 نقطه در اینچی با وضوح 2048 در 1536 هیچ نقصی به شمار نمی‌آید؛ اما بگذارید ببینیم می‌توان به آن ایرادی گرفت یا نه. همان‌طور که انتظار می‌رود، پیکسل‌های صفحه نمایش را دست‌کم با چشم غیر مسلح نمی‌توان تشخیص داد؛ مگر آن‌که صورتم را به صفحه بسیار نزدیک و چشم‌هایم را دقیقاً به یک نقطه خیره کنم. البته پیکسل‌های سیاه صفحه نمایش آن قدری که من دوست داشتم مشکل نیستند؛ اما این به خودی خود مشکلی به حساب نمی‌آید.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ تصاویر در آیپد ایر کاملاً زنده و خوش‌رنگ هستند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید از آیپد ایر خود برای دیدن تصاویر با دیگران استفاده کنید، مطمئناً از انتخاب این تبلت پشیمان نمی‌شوید. فیلم‌برداری اچ‌دی بسیار عالی است؛ هرچند حاشیه سیاه دارد و با نسبت 4:3 ضبط می‌شود. این نسبت که بیش‌تر با حالت عمودی تصویربرداری سازگار است ممکن است به مذاق برخی تماشاگران حرفه‌ای فیلم خوش نیاید.

همان‌طور که می‌دانید، وقتی از تبلتی با وضوح بالا استفاده می‌کنید، بلافاصله متوجه خواهید شد کدام وبسایت‌ها هنوز گرافیک خود را برای سازگاری با صفحه‌های اچ‌دی سازگار نکرده‌اند. متأسفانه در بین این سایت‌ها، نام‌های بزرگ هم کم به چشم نمی‌خورد. چه‌قدر خوب می‌شد اگر همه فضای اینترنت با صفحه‌های رتینا سازگار بود؛ اما مسلماً هنوز با این آرزو فاصله زیادی داریم.

 

2. دوربین
دو دوربین آیپد ایر هم با دوربین‌های آیپد 4 یکی هستند؛ حتی دوربین پشت آن با دوربین آیپد 3 هم یکی است. لنز این دوربین 5 مگاپیکسلی قطر f/2.4 دارد و امکانات آن شامل تصویربرداری بهتر در نور کم، تشخیص چهره و قابلیت تصویربرداری HDR است. تصاویر گرفته شده با دوربین آیپد ایر معمولاً بسیار روشن و نسبتاً زنده هستند؛ البته تصویربرداری در نور کم کاربران را کاملاً ناامید می‌کند. اگر فضا تاریک باشد، تصویر تکه‌تکه می‌شود و در شب هم به خاطر عدم برخورداری تبلت از فلش، تصاویر به شدت تار هستند؛ بسیار بیش‌تر از حد انتظار!

 
دوربین آیپد ایر زیر دوربین آیپد 4

هیچ‌کس نباید انتظار داشته باشد از تبلت بزرگ خود به عنوان یک دوربین استفاده کند؛ بنابراین ضعف دوربین آیپد ایر در مقابل دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 5 اس شاید به نظر بسیاری اصلاً یک نقص نباشد. در زیر یک تصویر گرفته شده در نور مناسب را با تصویری مقایسه می‌کنیم که در شب گرفته شده است.

 

 
هر دو تصویر بالا با دوربین پشت آیپد ایر گرفته شده‌اند

به گزارش سافت‌گذر ؛ فیلم‌برداری آیپد ایر مثل نسل‌های قبلی بسیار عالی است؛ با وضوح 1080p و قابلیت زوم دیجیتال تا سه برابر. به علت اندازه بزرگ آیپد فیلم‌های گرفته شده کم‌تر از فیلم‌های آیفون با مشکل لرزش دست تصویر هستند؛ چون اثر لرزش روی آیپد در قسمت‌های مختلف تبلت تقسیم می‌شود و اثر کم‌تری روی فیلم‌برداری می‌گذارد. فیلم‌های گرفته شده در نور کافی کاملاً واضح هستند و روی صفحه خود تبلت به خوبی نمایش داده می‌شوند. البته آیپد همیشه با چرخش سریع در هنگام فیلم‌برداری مشکل داشته است. این از آن جایی مشکل‌ساز می‌شود که موضوع‌های فیلم‌برداری معمولاً متحرک هستند. با این حال دوربین آیپد برای استفاده عادی کاملاً مناسب است.

دوربین جلوی آیپد ایر 1.2 مگاپیکسلی است و قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 720p را دارد؛ و مطمئناً برای مکالمه با فیس‌تایم یا تصویربرداری از خود کافی است.

3. اسپیکرها و میکروفون
آیپد ایر هم مثل آیپد مینی اسپیکرهای استریو دارد که در زیر دستگاه هستند. با وجود آن‌که کیفیت صدا نسبت به نسل‌های قبلی افزایش چشم‌گیری داشته؛ اما وقتی دستگاه را افقی نگه می‌دارید، استریو بودن صدا از بین می‌رود و همچنین بسیار پیش می‌آید که دست کاربر جلوی اسپیکرها را بگیرد. بهتر بود یکی از اسپیکرها را بالای دستگاه تعبیه می‌کردند تا مشکلی هم پیش نیاید؛ چون هیچ‌کس در حالت عادی برای مشاهده فیلم دستگاه را عمودی نمی‌گیرد.

 

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آیپد ایر استفاده از دو میکروفون برای بالا بردن دقت ضبط صدا و همچنین برنامه Siri است. این تفاوت اگرچه کوچک است؛ اما به راحتی قابل تشخیص است.

4. پورت‌های اتصال
در پورت‌های اتصال آیپد ایر تغییر زیادی نسبت به نسل‌های قبلی آیپد به وجود نیامده است. آیپد همچنان در استفاده از ابزارهای موجود در بازار ناتوان است؛ زیرا بسیاری از این ابزارها برای پورت خاص اپل مشهور به «صاعقه» طراحی نشده‌اند. البته این پورت جدید که هم بسیار کوچک و هم دو طرفه است اکنون در همه دستگاه‌های اپل، به جز آیپاد کلاسیک، آیفون 4 اس و آیپد 2 جایگزین پورت قبلی شده؛ بنابراین رفته‌رفته شاهد عرضه ابزارهای جدیدی برای این محصولات خواهیم بود.

به گزارش سافت‌گذر ؛ عدم تعبیه پورت USB ممکن است بسیاری از کاربران را ناراحت کند؛ اما اگر نخواهید دوربین خود را به آیپد ایر متصل کنید (که آن هم با خرید یک آداپتور 29 دلاری ممکن است) می‌توان گفت پورت USB استفاده دیگری برای تبلت شما ندارد. اپل هیچ‌گاه به دنبال استفاده از ابزارهای متنوع برای محصولاتش نبوده است؛ بنابراین کاربران با خرید آیپد در حقیقت به این سیاست اپل هم تن می‌دهند.

5. نرم‌افزار
شاید قابل پیش‌بینی‌ترین بخش آیپد ایر بخش نرم‌افزاری آن باشد. این تبلت با iOS 7 عرضه می‌شود؛ سیستم‌عاملی که اپل با انتشارش iOS را کاملاً متحول کرد. طراحی جدید و رنگارنگ اپل با کنار گذاشتن ویژگی‌های کلیشه‌ای iOS بسیاری از کاربران را شگفت‌زده کرده است. البته برخی هم نتوانستند با این تغییرات بزرگ کنار بیایند. به عنوان مثال، برخی طراحان از حذف حاشیه دکمه‌ها و اتکای بیش‌تر iOS 7 بر نوشته به جای دکمه انتقاد کرده‌اند. کار با سیستم‌عامل جدید اپل برای کاربران مبتدی شاید دشوار باشد؛ اما اغلب کاربران حرفه‌ای و آشنا به iOS به سادگی می‌توانند به رابط کاربری جدید آن عادت کنند. من به شخصه برخی از جزئیات اضافه شده را بسیار دوست دارم؛ از جمله تغییر زاویه نور پس‌زمینه با توجه به زاویه نگه داشتن آیپد؛ یا نمایش تصویری کمرنگ شده از برنامه‌های پس‌زمینه برای آن‌که بدانید کجای سیستم‌عامل هستید و چه برنامه‌ای را باز کرده‌اید.

 
رابط کاربری چندوظیفگی در iOS 7

iOS 7 به اندازه نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل قدرتمند است و امکانات اضافه‌ترش مثل مرکز کنترل برای دسترسی سریع به تنظیمات و «رادیوی آیتونز» برای دریافت آنلاین موزیک، کاملاً کاربردی هستند. با همه این احوال، بخش نرم‌افزاری یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آیپد ایر است. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اپل مجبور شد iOS 7 را پیش از رسیدن به مرحله نهایی منتشر کند؛ این واقعیت در آیپد ایر کاملاً به چشم می‌آید. باگ‌ها، قفل کردن‌ها و ریست‌های خود به خود امان کاربران را می‌برد و حتی سرعت بالای سخت‌افزار تبلت هم در این‌باره کمکی نمی‌کند. ممکن است در یک لحظه بدون هیچ کاهش سرعتی به ویرایش فیلم‌های اچ‌دی خود مشغول باشید و لحظه بعد آیپدتان خود به خود ریست شود؛ این اتفاق تقریباً روزی یک بار برای من می‌افتد.

مشکلات گرافیکی هم از بزرگ‌ترین نقص‌های نرم‌افزاری آیپد ایر هستند. نوشته‌ها و نوار وضعیت‌های کج و معوج را می‌توانید به وفور در همه جای صفحه ببینید. یکی از آزاردهنده‌ترین بخش‌های iOS 7 قابلیت چندوظیفگی آن است. معمولاً پس از ورود به یک برنامه با استفاده از این قابلیت، برنامه حدود یک ثانیه ثابت می‌شود. ظاهر این بخش هم در iOS 7 کاملاً متحول شده؛ اما به نظر می‌رسد از صفحه نمایش بزرگ آیپد هیچ استفاده‌ای نمی‌کند. در آن واحد می‌توانید تنها یک برنامه در حال اجرا را مشاهده کنید؛ در حالی که جا برای نمایش حداقل چهار برنامه همزمان وجود دارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ جلوه‌های ویژه در سیستم‌عامل هم آن‌گونه که باید طراحی و اجرا نشده‌اند. برخی از آن‌ها کند اجرا می‌شوند و برخی دیگر هم با سرعت پایین طراحی شده‌اند. با توجه به مشخصات پردازنده A7 می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که این مشکلات نرم‌افزاری است و ربطی به سخت‌افزار آیپد ایر ندارد.

در کل iOS 7 جالب و خلاقانه است؛ از بسیاری از سیستم‌عامل‌های دیگر هم بهتر است؛ از جمله در مرور در اینترنت و یا استفاده از کیبورد مجازی. تنها چیزی که نیاز دارد یک اصلاح کلی و جامع است؛ و البته چند آیکن جدید. باگ‌های این سیستم‌عامل مانع موفقیت بیش‌تر آیپد ایر می‌شوند و این خود مشکل کوچکی نیست.

6. برنامه‌ها
علی‌رغم آن‌چه گفتیم، سیستم‌عامل اپل یک مزیت بزرگ نسبت به رقبای خود دارد؛ فروشگاه اپل. البته فروشگاه گوگل هم برنامه‌های زیادی دارد؛ اما هرگز نمی‌تواند در کیفیت با اپ‌استور رقابت کند. من در همان روز عرضه نسل اول آیپد، این تبلت را خریدم و از آن روز تا کنون از برنامه‌های فوق‌العاده و رو به پیشرفت اپ‌استور لذت می‌برم.

در همه پلتفرم‌ها می‌توانید برنامه‌های خوبی برای خدماتی مثل فیس‌بوک، توییتر و یاهو پیدا کنید. اما iOS 7 علاوه بر همه این‌ها عرصه فعالیت هزاران برنامه‌نویسی است که به طور مستقل و با خلاقیت منحصر به فرد دست به طراحی برنامه‌های بسیار عالی می‌زنند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Clear ، Mailbox ، Tweetbot و بازی‌هایی نظیر Letterpress اشاره کرد. البته برنامه‌های به درد نخور هم در اپ‌استور فراوان است؛ اما احتمال آن‌که با یک برنامه بسیار کاربردی برخورد کنید، به مراتب بیش‌تر از برخورد با برنامه‌های بی‌فایده است. طبقه‌بندی اپل در اپ‌استور هم کاملاً بی‌رقیب است؛ تیم اپ‌استور در بخش‌های «برنامه‌هایی برای نویسندگان»، «انجام کارها»، و «برنامه‌هایی برای تفریح خارج از خانه» برنامه‌نویسان کوچک‌تر را شناسایی و آن‌ها را به همه معرفی می‌کنند.

 
برنامه iPhoto در آیپد

به گزارش سافت‌گذر ؛ اپل مجموعه برنامه‌های خود را هم به رایگان در اختیار افرادی قرار داده که محصولات جدید این کمپانی را می‌خرند؛ برنامه‌هایی مثل Pages ، Keynote ، Numbers (در واقع مجموعه آفیس اپل) ، iMovie و iPhoto همه رایگان هستند و البته Garageband برای اضافه شدن صداها و آلات جدیدتر 4.99 دلار هزینه دارد. همه این‌ها برنامه‌ها بسیار عالی هستند و رایگان بودنشان کمک خوبی به کاربران می‌کند. البته به اندازه مجموعه آفیس مایکروسافت قوی نیستند؛ اما برای صفحه لمسی آیپد طراحی شده‌اند و کار کردن با آن‌ها بسیار راحت است. من خودم هر روز از برنامه Pages استفاده می‌کنم و به کمک برنامه iCould و قابلیت همگام‌سازی آنلاین، همه فایل‌های متنی‌ام را همزمان روی مک خودم هم دارم.

نتیجه
آیپد ایر را بسیاری از طرفداران اپل ستایش کرده‌اند و واقعاً هم قابل ستایش است. به نظر من آیپد ایر با ساخت دقیق و طراحی بی‌نقصش یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار است. هم بدنه بیرونی آن حس خوبی را در دست ایجاد می‌کند و هم در داخل این بدنه آلومینیومی از پردازنده‌ای قوی و فوق‌العاده کم‌مصرف برخوردار است. آیپد ایر از نسل‌های قبلی آیپد یک سر و گردن بالاتر است.

سیستم‌عامل iOS 7 همچنان یکی از نقاط ضعف دستگاه‌های جدید اپل است؛ اما علی‌رغم بارها قفل کردن و ریست شدن دستگاه، باز هم کار کردن با آیپد ایر لذت خاص خود را دارد. صرف‌نظر از آیکن سافاری، ظاهر سیستم‌عامل iOS 7 و رابط کاربری آن بسیار خوب است و به ویژه کار با آن در صفحه نمایش عالی آیپد ایر بسیار لذت‌بخش است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ اگر آیپد 3 یا مدل قدیمی‌تری از این تبلت را دارید، ارتقا به آیپد ایر تصمیمی بسیار درست است. افرادی که آیپد 4 دارند، ممکن است از سرعت پردازنده‌های A6X هیچ شکایتی نداشته باشند؛ اما برخی هم ممکن است فقط به دلیل مقایسه وزن دو تبلت بخواهند آیپد 4 خود را با آیپد ایر عوض کنند. قیمت آیپد ایر هم البته کم نیست؛ نسخه 16 گیگابایتی و وای‌فای آن 499 دلار است و قیمت تبلت تا 929 دلار برای 128 گیگابایت حافظه و استفاده همزمان از وای‌فای و شبکه‌های همراه بالا می‌رود. با این حال امکانات سخت‌افزاری آیپد ایر کاملاً قیمت آن را معقول می‌کند.

من به شخصه از آیپد ایر خود بسیار بیش‌تر از آیپدهای قبلی استفاده می‌کنم. دیگر می‌توانم آیپدم را در یک دست بگیرم، در اینترنت جستجویی کنم و بعد آن را روی میز کارم بگذارم. یا همان‌طور که روی میز است متنی طولانی را با آن تایپ کنم. یا در رختخواب دراز بکشم و یک فیلم اچ‌دی تماشا کنم یا با یکی از بازی‌های مورد علاقه‌ام سرگرم شوم. جنبه‌های تخصصی به کنار، آیپد ایر به خوبی کار شما را راه می‌اندازد... تا زمانی که iOS 7 گیر نکند.
 
نتیجه نهایی 9 از 10 — نکات قوت: طراحی، کارکرد، صفحه نمایش، برنامه‌ها — نقاط ضعف: سیستم‌عامل، کمبود حافظه رم
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 17814 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1392/08/21 تعداد مشاهده: 3830
سافت گذر
نظرات بینندگان

رضا 1392/08/21 16:29
عالی
نویسندش خیلی خوب نقد کرده بودlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung