کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316226 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت سوم

اگر مدت زیادی را به بررسی بخش Activity Monitor سیستم عامل macOS اختصاص می دهید، متوجه شده اید که فرآیندها و پردازش های مختلفی در این بخش در حال انجام هستند. اما منظور از آنها چیست؟ آیا بستن آنها کار درستی است؟ با سافت گذر همراه باشید تا پاسخ این سؤالات را بدهیم.

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

نکته 1: در گذشته فرآیندها و پردازش های در حال انجام در ویندوز 10 را به شما آموزش داده ایم.

نکته 2: پیش تر قسمت های اول و دوم این مجموعه خبری را منتشر کرده بودیم که می توانید آنها را از لینک های ارائه شده در انتهای این مطلب بخوانید.

منظور از blued چیست و چرا اجرا می شود؟

blued یک فرآیند پس زمینه مخصوص macOS است که اتصالات بلوتوثی موجود در مک بوک ها را اجرا می کند. در صفحه توضیحات مربوط به این پردازش نوشته شده است:«« blued تراکنش های SDP، لینک های مدیریتی و درخواست های تأیید اتصالات را کنترل می نماید»».

خیلی خلاصه بگوییم که هر وقت یک اسپیکر، ماوس، کیبورد یا حتی گوشی اندرویدی را با اتصال بلوتوثی به مک بوک وصل می کنید، blued همه کارهای مربوط به آن را انجام می دهد.

اکثر اوقات اینگونه نیست که blued مقدار زیادی حافظه و رم مک بوک را اشغال کند بنابراین اگر می بینید این فرآیند بیش از حد مورد نیازش ظرفیت مموری و سخت افزارهای لپ تاپ شما را اشغال کرده است، احتمالاً مشکلی وجود دارد. برای بررسی این موضوع به آدرس System Preferences> Bluetooth بروید و دستگاه های موجود در این بخش را با زدن آیکون X خاموش کنید.

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

اگر ظرفیت زیادی از مموری و سخت افزار آزاد شد، مشکل مک بوک قطعاً به یکی از دستگاه های متصل مربوط می شود. مشکل خود را در گوگل سرچ کنید و ببینید آیا شخص دیگری با آن روبه رو شده است یا خیر. به علاوه، ببینید آیا آپدیت های مخصوص درایور نیز در دسترس قرار دارند یا نه.

در صورتی که از بلوتوث استفاده نمی کنید، خاموش کردن گزینه مربوط به آن به احتمال خیلی زیاد مشکلتان را برطرف خواهد کرد.

اگر هیچ کدام از راهکارهای گفته شده مثمرثمر نبود، NVRAM را ریست کنید. در صورتی که راه حل های آموزش داده شده باز هم فایده ای نداشتند، ریست کردن SMC آخرین کاری است که می توانید انجام دهید. در این بین، چنان چه مشکل همچنان پابرجا بود، بد نیست با یک متخصص در این باره صحبت کنید.

منظور از launchd چیست و چرا اجرا می شود؟

launchd سرویس مدیریت فریم ورک استفاده شده توسط macOS است و تقریباً شبیه مدیریت کننده کنترل سرویس ویندوز یا systemd لینوکس کار می کند. سرویس هایی که در macOS اجرا می شوند، معمولاً دارای حرف انگلیسی d در آخر اسامی خود هستند. بر این اساس، بیشتر اتفاقاتی که در این سیستم عامل رخ می دهند توسط این سرویس ها صورت می پذیرند.

زمانی که مک بوک را اجرا می کنید، launchd یکی از اولین چیزهایی است که فعال می شود و به همین دلیل می باشد که در هر سیستم macOS شماره فرآیند 1 را دریافت کرده است.

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

تنها فرآیندی که عدد 0 دارد، kernel است که نشان دهنده اولویت اجرای آن در macOS می باشد.

وقتی مک بوک راه اندازی شد، launchd تمامی سرویس های مورد نیاز برای فعالیت لپ تاپ را فعال می کند. این فرآیند همچنین، وظیفه بررسی نحوه عملکرد سرویس ها و اجرای برخی از آنها جهت باز کردن نرم افزارهای آتی را هم بر عهده دارد.

خیلی کم پیش می آید که launchd منابع و سخت افزار مک بوک را اشغال کند و معمولاً وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد نیز ری استارت کردن مک بوک مشکل را از بین می برد. در واقع یک نرم افزار باگ دار می تواند کاری کند که launchd بیش از حد مورد نیازش از ظرفیت CPU استفاده نماید. اگر با این مشکل مواجه هستید و به تازگی نرم افزاری را نصب کرده اید، ابتدا آن را لغو نصب نمایید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

غالباً کاربران با launchd کاری ندارند اما بعضی اوقات می توان از طریق ابزار launchctl به آن دست یافت. برای مشاهده سرویس های در حال اجرا فقط کافی است launchctl list را تایپ کنید و هر چیزی که در پس زمینه دارد انجام می گردد را مشاهده نمایید.

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

در صورتی که کاربر حرفه ای نیستید، پیشنهاد می کنیم زیاد با این بخش کار نکنید. البته اگر علاقه به اطلاعات این چنینی دارید، با جستجوی launchctl می توانید با دستورات و سرویس های مربوط به launchd آشنا شوید.

منظور از backupd چیست و چرا اجرا می شود؟

backupd یک فرآیند پس زمینه macOS است که قدرت لازم برای ویژگی Time Machine (ابزار بکاپ گیری در مک بوک) را تأمین می کند. این پردازش هر یک ساعت یک بار از اطلاعات فایل پشتیبان تهیه می نماید و این یعنی هر 60 دقیقه مقداری از CPU و حافظه توسط این سرویس اشغال می شود. ضمناً ممکن است در Activity Monitor فرآیند backupd-helper وجود داشته باشد تا با استفاده از آن بتوان درایو بکاپ گیری را فعال کرد.

چگونه مطمئن شویم Time Machine دارد فعالیت می کند؟

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

اگر می بینید backupd منابع سخت افزار مک بوک شما را اشغال کرده است، احتمالاً Time Machine دارد کارهایی را صورت می دهد. شما می توانید با مراجعه به آدرس System Preferences> Time Machine فرآیندهای بکاپ گیری در حال اجرا را ببینید.

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

چنان چه یک فایل بکاپ در حال تهیه شدن است، به همین دلیل backupd منابع سخت افزاری شما را اشغال کرده است. اگر دوست دارید این فرآیندها را سریع تر ببینید، می توانید تیک مربوطه را از پنجره Time Machine بزنید تا آیکون آن در منو نمایش داده شود. در ادامه با کلیک کردن روی آن امکان مشاهده کارهای در حال انجام وجود خواهد داشت.

macOS مک بوک اپل سیستم عامل آموزش macOS

به طور کلی backupd سرعت رایانه را پایین نمی آورد ولی به صورت پیش فرض، Time Machine به گونه ای کار می کند و طراحی شده که اختلالی در عملکرد کار در حال انجام به وجود نیاورد.

با این حال، چنان چه backupd خیلی از منابع سخت افزاری مک بوک را اشغال کرده است این احتمال وجود دارد که اتفاقاتی در حال رخ دادن است. چند سالی می شد که مقالاتی نوشته شده بودند تا نشان دهند چگونه با نوشتن یک دستور خاص می توان سرعت Time Machine را افزایش داد. البته شاید انجام این کار در همان دفعه اول مناسب باشد تا سرعت بکاپ گیری بیشتر شود ولی بهره مندی از آن به مدت طولانی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

دستوری که سبب افزایش سرعت بکاپ گیری می شود به شرح زیر است:

sudo sysctl debug.lowpri_throttle_enabled=0

دستور غیرفعالسازی افزایش سرعت بکاپ گیری نیز به شرح زیر است:

sudo sysctl debug.lowpri_throttle_enabled=1

انجام این کار سبب می شود Time Machine دیگر سرعت مک بوک را کاهش ندهد.

 

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت اول

آشنایی با فرآیندها و پردازش های macOS؛ قسمت دوم

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48984 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1400/02/21 تعداد مشاهده: 3563
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر