کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316259 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه مربی مهد کودک شویم؟

استخدام مربی مهد کودک

امکان فعالیت در حوزه آموزشی و تربیتی، حضور در دنیای کودکان و اشتغال در فضایی شاد از جمله دلایلی است که افراد علاقه دارند به‌عنوان مربی مهدکودک یا مربی پیش دبستانی مشغول به کار شوند. اما بسیاری از این افراد درباره این شغل و چگونگی ورود به آن، اطلاعات چندانی ندارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی شغل مربی مهدکودک، وظایف، مهارت‌های موردنیاز و میزان حقوق این شغل در ایران پرداخته و به این سوال پرتکرار که چگونه مربی مهد کودک شویم، پاسخ دهیم.

معرفی شغل مربی مهدکودک در یک نگاه

یک مربی مهدکودک وظیفه آموزش به کودکانی که برای اولین‌بار تجربه حضور در مدرسه را پیدا می‌کنند، بر عهده دارد. این آموزش شامل مهارت‌ها و دانش‌های مقدماتی همچون مفاهیم اولیه، آوای کلمات، اشکال هندسی و شمارش اعداد است که کودکان باید پیش از ورود به دبستان یاد بگیرند. در ایران، فرصت‌های شغلی مناسبی برای مربیان مهدکودک وجود دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به آگهی های استخدام مربی مهد در بیمارستان، خانه بازی کودکان، مهدکودک و پیش‌دبستانی دولتی در شهرهای مختلفی از جمله تهران، اصفهان و مشهد اشاره کرد.

وظایف مربی مهدکودک

اگر به دنبال پاسخ به پرسش چگونه مربی مهد کودک شویم هستیم، در گام اول باید به این سوال پاسخ دهیم که وظایف مربی مهدکودک چیست؟ و آیا اصلا ما توانایی و علاقه انجام این وظایف را داریم یا خیر.

یک مربی مهدکودک بسته به محل کار خود، ممکن است وظایف و مسئولیت‌های متفاوتی را بر عهده داشته باشد. به طور مثال وظایف یک مربی مهد در بیمارستان، با وظایف یک مربی در اتاق بازی کودکان در مراکز خرید تفاوت خواهد داشت. اما به‌طورکلی می‌توان موارد زیر را به‌عنوان مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های یک مربی مهدکودک در نظر گرفت:

  • کمک به طراحی یک برنامه آموزشی جامع برای کودکان
  • پیش رفتن طبق برنامه آموزشی تنظیم‌شده
  • آموزش مقدماتی الفبا و اعداد به بچه های مهدکودک
  • آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی و عاطفی به کودکان
  • استفاده از ابزارها و منابع مختلف آموزشی برای یادگیری بهتر کودکان
  • استفاده از روش‌ها و ابزارهای آموزشی جذاب مانند بازی، موسیقی، شعر و کتاب، برای تشویق کودکان به مشارکت
  • برقراری ارتباط مستمر با والدین بچه ‌ها
  • مشخص‌کردن کودکانی که نیاز به توجه و آموزش بیشتری دارند.
  • ارزیابی عملکرد و پیشرفت کودکان
  • رعایت استانداردهای آموزشی و مقررات ایمنی

مهارت‌های موردنیاز برای یک مربی مهدکودک

گام بعدی برای پاسخ به پرسش چگونه مربی مهد کودک شویم این است که با مهارت‌های موردنیاز این شغل نیز آشنا شویم تا بتوانیم این مهارت‌ها را در خود تقویت کنیم. از جمله مهارت‌های موردنیاز برای یک مربی مهدکودک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لذت‌بردن از کار با کودکان
  • توانایی تدریس خلاقانه و جذاب
  • توجه به جزئیات
  • صبر و انعطاف‌پذیری بسیار
  • مهارت‌های ارتباطی، بین‌فردی و رهبری
  • آگاهی از دانش‌های مرتبط با آموزش و پرورش کودکان
  • سابقه کاری در موقعیت شغلی مشابه در صورت لزوم
  • مدرک دانشگاهی مرتبط در صورت لزوم

چگونه مربی مهد کودک شویم؟

تا اینجا با وظایف و مهارت‌های موردنیاز یک مربی مهدکودک آشنا شدیم. در این قسمت به این سوال پاسخ خواهیم داد که در صورت داشتن مهارت‌های لازم و توانایی انجام وظایف این شغل، از چه طریقی باید به‌عنوان یک مربی مهدکودک مشغول به کار شویم؟

برای این که بتوانید به‌عنوان مربی مهدکودک مشغول به کار شوید، باید دارای کارت مربیگری باشید. برای گرفتن مدرک مربیگری نیز باید در دوره‌های تئوری و عملی که توسط سازمان‌هایی همچون جهاد دانشگاهی، شهرداری، بهزیستی و موسسات آزاد برگزار می‌گردد، شرکت کنید.

 

در دوره تربیت مربی مهدکودک، آموزش‌های مختلفی ارائه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به روش‌های قصه‌گویی به کودکان، روان‌شناسی رشد و یادگیری، آشنایی با اسباب‌بازی‌ها و ابزارهای آموزشی، آشنایی با اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان، آشنایی با کمک‌های اولیه و بیماری‌های مربوط به کودکان، آشنایی با مفاهیم اجتماعی و دینی و کارورزی اشاره کرد.

درصورتی‌که دوره مربیگری را با موفقیت بگذرانید و نمره قبولی را کسب کنید، می‌توانید مدرک مربیگری خود را دریافت کرده و به‌عنوان مربی مهدکودک استخدام شوید.

افراد برای اشتغال در این موقعیت شغلی به مدرک دانشگاهی نیازی ندارند و استخدام مربی مهد کودک با مدرک دیپلم نیز امکان‌پذیر است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در برخی از فرصت‌های شغلی، یکی از شروط استخدام، داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته‌هایی مانند علوم تربیتی و روان‌شناسی است.

 علاوه بر این، افراد دارای مدرک کارشناسی، می‌توانند در صورت تمایل به‌صورت مستقل، یک مهدکودک تاسیس کنند.

در تکمیل پاسخ به سوال چگونه مربی مهد کودک شویم، باید بگوییم برای مربی مهدکودک شدن به مدارک دیگری هم نیاز است که شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت بهداشت اصناف و مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) می‌شود.

میزان دستمزد و حقوق مربی مهدکودک

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، وظایف مربیان مهدکودک بسته به محل کار متفاوت است و به همان نسبت، میزان سختی کار هر یک از آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان مبلغ ثابتی را به‌عنوان حقوق مربی مهدکودک در نظر گرفت.

علاوه بر این، میزان ساعات کاری، تعداد شیفت‌های کاری، میزان سابقه و تجربه و نوع استخدام از نظر پاره‌وقت یا تمام‌وقت بودن نیز بر روی میزان حقوق مربی مهدکودک و کودکستان تاثیر می‌گذارد.

 بعضی از کارفرمایان دستمزد مربیان را به‌صورت ساعتی پرداخت می‌کنند و بعضی از مهد کودک‌ها نیز میزان حقوق مربی را بر اساس حقوق وزارت کار پرداخت می‌نمایند. در حالت کلی بر اساس آمار سال 1400، میانگین حقوق مربیان مهدکودک از حداقل حقوق وزارت کار تا مبلغ 5 میلیون تومان متغیر بوده است که این میزان در سال 1401 افزایش یافته است.

در سال‌های اخیر، مهاجرت افراد شاغل در این حوزه نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر افزایش داشته است. از جمله کشورهای مناسب برای مهاجرت مربیان مهدکودک می‌توان به کانادا، آلمان، استرالیا، امریکا، سود و دانمارک اشاره کرد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به معرفی شغل مربی مهدکودک، وظایف و مسئولیت‌ها، مهارت‌های موردنیاز و میزان حقوق و دستمزد این شغل پرداختیم. همچنین به این سوال که چگونه مربی مهد کودک شویم، پاسخ دادیم.

برای این که بتوانید به‌عنوان یک مربی مهدکودک استخدام شوید، باید با شرکت در دوره مربیگری که توسط سازمان‌هایی مانند جهاد دانشگاهی و بهزیستی برگزار می‌شود، کارت مربیگری را دریافت کنید. با گرفتن این مدرک و داشتن مدرک دیپلم و بالاتر می‌توانید در مهد کودک‌ها و کودکستان‌های دولتی و خصوصی، مراکز بازی کودکان، مهد کودک‌ بیمارستان و موقعیت‌های شغلی مشابه استخدام شوید.

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49570 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/09/14 تعداد مشاهده: 1189
کلید واژه ها:
سافت گذر