کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316257 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چرا به بغداد سفر کنیم؟

 جاذبه های بغداد

بغداد، پایتخت و مهمترین شهر عراق، در طول تاریخ محل وقوع جنگ‌ها و حوادث بسیاری بوده است. همین باعث شده تا گردشگری این شهر کمتر موردتوجه قرار گیرد. این در حالی است که بغداد به لطف آثار و بناهای تاریخی ارزشمندش، جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران از سرتاسر دنیا دارد. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ و داستان‌های کهن هستید، با مطالعه این مطلب درباره شهر بغداد، سفر به این شهر را در برنامه خود قرار خواهید داد. یک تجربه هیجان‌انگیز و البته ارزان که فقط نیازمند خرید بلیط هواپیماست. برای هر زمان از سال، بلیط تهران بغداد و بلیط بغداد تهران در برگشت، در دسترس شما خواهد بود.

 

نزدیکی بغداد به ایران

وقتی از نزدیکی عراق و به طور خاص شهر بغداد به ایران سخن می‌گوییم، نه تنها نزدیکی جغرافیایی، بلکه نزدیکی فرهنگی و تاریخی مدنظر ماست. در عراق نیز مانند ایران، دین اکثریت مردم اسلام است و همچون ایران، فرهنگ غنی متشکل از هنرمندان، شاعران، نقاشان و ... دارد که بسیاری از آنها در سطح جهانی شناخته شده‌اند.

شاید برایتان جالب باشد که در طراحی شهر بغداد به شکل پلان دایره‌ای شکل، دو معمار ایرانی به نام‌های نوبخت و ماشالله نقش داشته‌اند. از تاریخ دیرینه عراق اگر بخواهیم بگوییم، باید به دجله و فرات و تمدن بین ‌النهرین اشاره کنیم. این اولین تمدن بشری بوده که خواندن و نوشتن و قوانین زندگی از همینجا آغاز شد. به همین خاطر است که آثاری از سلسله‌های حکومتی قدیمی مشترک با ایران در این کشور یافت می‌شود. از جمله امپراتوری‌های ماد، هخامنشی، عباسی، سلجوقی، صفویه، افشاریه و ... .  به لحاظ جغرافیایی نیز بغداد 58 کیلومتر خط ساحلی در شمال خلیج فارس و انتهای شمال غربی رشته کوه زاگرس در این شهر قرار دارد.

جاذبه های بغداد

شرح مختصری که در بالا از پیشینه بغداد گفته شد، گویای ارزش تاریخی این شهر است. وجود دجله و فرات در این شهر، نه تنها به اقلیم و حاصلخیزی بغداد کمک کرده، بلکه موجب شکل‌گیری حوادث مهمی در تاریخ شده است. در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

طاق کسری

از جمله مهمترین جاذبه‌هایی که در این شهر قرار گرفته، باید به طاق کسری یا ایوان مدائن اشاره کنیم. بنایی که رد پای آن را می‌توان در اشعار و فرهنگ ایران نیز یافت، از آن جهت که یادگار پادشاهی ساسانی و تیسفون در عراق بوده است.

این بنای باعظمت که نمادی از قدرت و ثروت پادشاهان بوده، در 37 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد و با آجر و گچ ساخته شده، اما آنچه این بنا را منحصر به فرد می‌کند، ابعاد آن است که در نوع خود بی‌همتاست، 25 متر عرض، 43 متر عمق و 30 متر ارتفاع دارد.

 طاق کسری

 

مدرسه های قدیمی

بغداد پایتخت علم و دانش در جهان شرق بوده است. بی سبب نیست که قدیمی‌ترین مدارس دنیا در این شهر ساخته شده‌اند. مدرسه‌های مستنصریه و نظامیه نشان از فرهنگ و تاریخ دیرینه این شهر دارند و بازدید از آنها را حتما در برنامه سفر خود بگنجانید.

کاخ فاو

کاخ یا قصر فاو که به معنای قصر آبی است، به دلیل نزدیکی به رود دجله این نام را به خود گرفته است. کاخ فاو زمانی محل زندگی صدام حسین بود. این کاخ 62 اتاق و 29 قسمت دیگر شامل حمام، آشپزخانه و ... دارد. از فرودگاه بغداد تا این کاخ فقط 5 کیلومتر فاصله دارید.

اماکن زیارتی بغداد

از مهمترین اماکن مذهبی نزد شیعیان، مرقد امام موسی کاظم (ع) و امام محمد جواد (ع) است که در بغداد قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های بغداد باید به کلیسای لاتین، کلیسای ارتدکس، مسجد جامع خلیفه، مسجد ام القرا، قصر عباسی و آرامگاه خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد.

خوراکی های بغداد

مانند هر شهر توریستی دیگری در دنیا، بغداد رستوران‌ها و غذاهای جذابی دارد که گردشگران را مجذوب خود می‌کند. از جمله رستوران معروف بیستون صمد و رستوران حاجی کدوری که غذاهای سنتی و کباب‌های فوق‌العاده را در آنها تجربه می‌کنید. در کافه‌های بغداد مانند کافه ویولا و کافه فیروز نیز می‌توانید قهوه معروف عراقی را بچشید. در سفر خود تجربه غذاهای عراقی از جمله مسکوف را از دست ندهید. مسکوف نوعی ماهی کپور متعلق به رودخانه‌های عراق است که به شکل خاصی کباب می‌شود.

سفر به بغداد

 

 بهترین زمان سفر به بغداد

اگر تصمیم دارید ماجراجویی در بغداد را آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم به دلیل آب و هوای گرم و خشک این شهر، سفر خود را به نیمه دوم سال موکول کنید. در پاییز و زمستان، آب و هوای بغداد خنک‌تر و مطبوع‌تر است.

سفر ارزان به بغداد

سفر به هر کدام از شهرهای عراق شامل اربیل، سلیمانیه، نجف، بغداد، کربلا از سفرهای ارزان محسوب می‌شود. بعنوان مثال کافی است بلیط نجف را برای زمان موردنظرتان در سایت فروش بلیط هواپیما فلای تودی جستجو کنید تا ارزانترین بلیط‌ها به مقصد بغداد و بلیط بغداد به تهران برای شما به نمایش دربیاید. در حال حاضر ایرلاین ‌های آسمان، فلای دبی، ماهان و ایران ایر مقصد بغداد پرواز دارند.

برای اینکه سفر ارزانی به بغداد داشته باشید، تاریخ رفت و برگشت سفر خود را در فرم جستجوی بلیط فلای تودی مشخص کنید تا هم بلیط به مقصد بغداد و هم بلیط بغداد به تهران در برگشت نمایش داده شود. در نتایج جستجو می‌توانید از فیلترهای جستجو شامل نوع بلیط، کلاس پروازی، ایرلاین و قیمت استفاده کنید تا راحت‌تر به بلیط دلخواهتان دسترسی پیدا کنید.

همه مراحل خرید بلیط بغداد در فلای تودی اینترنتی است و پرداخت هزینه بلیط نیز با کارت‌های عضو شتاب و ریالی انجام می‌شود. بنابراین نیازی به مراجعه حضوری به آژانس ندارید. یکی از ابزارهای مفیدی که توسط فلای تودی در اختیار شما قرار می‌گیرد، سیستم اطلاع از آخرین قیمت بلیط است که با ثبت آدرس ایمیل خود در قسمت مربوطه، می‌توانید آخرین تغییرات قیمت را به صورت ایمیل دریافت کنید. به علاوه، توسط ابزار تقویم قیمتی فلای تودی نیز امکان مشاهده قیمت‌ها در روزهای مختلف و مقایسه آنها را دارید تا ارزانترین بلیط را تهیه کنید. پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی همراه مسافران بغداد است تا سوالات و مشکلات خود را سریعا برطرف کرده و سفر راحتی داشته باشند. با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بغداد در فلای تودی، سفر خود را آسوده و ارزان آغاز کنید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49583 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/10/24 تعداد مشاهده: 837
کلید واژه ها:
سافت گذر