کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316136 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چطور اطلاعات هارد را حذف کنیم تا قابل ریکاوری نباشد

پاک کردن تمام اطلاعات روی حافظه کامپیوتر یا لپ تاپ به این معنی نیست که آن اطلاعات دیگر وجود ندارند. آن‌ها هنوز روی هارد دیسک قرار دارند، فقط نمی‌توانید پیدایشان کنید. فرقی نمی‌کند حافظه هارد دیسک باشد یا SSD، با استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات می‌توانید اطلاعات و فایل‌های حذف شده را بازیابی کنید. حتی اگر اطلاعات جدیدی روی هارد دیسک نوشته شوند، به شرطی که کل فضا را اشغال نکنند، باز هم امکان بازیابی وجود دارد.

پاک کردن اطلاعات بدون امکان ریکاوری زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید قطعات کامپیوتر قدیمی خود را بفروشید. اگر میان این قطعات هارد دیسک، SSD و حتی فلش مموری هم وجود داشته باشد بهتر است فکری به حال اطلاعات قابل بازیابی‌اش بکنید. اگر می‌خواهید هارد دیسک را به طور کامل پاک کنید و اطلاعات برای همیشه از بین رفته و غیر قابل بازیابی شوند، می‌توانید از نرم‌افزارهای خاصی که به همین منظور عرضه شده‌اند، استفاده کنید. در این مطلب ۷ نرم‌افزار را برای پاک کردن غیر قابل ریکاوری اطلاعات معرفی می‌کنیم.

بهترین نرم افزار های پاک کردن غیرقابل بازگشت اطلاعات

برای این که خیالتان از بابت پاک شدن کامل و بدون بازگشت اطلاعات از روی هارد دیسک، SSD و فلش مموری خود راحت شود، نیاز به نرم‌افزاری است که این کار را برایتان انجام دهد. در ادامه ۷ مورد از بهترین نرم‌افزارهای پاک کردن اطلاعات بدون امکان ریکاوری را لیست کرده‌ایم.

۱) BitRaser Drive Eraser

BitRaser یک راهکار عالی برای حذف داده‌های شما دارد. BitRaser Drive Eraser به شما امکان می‌دهد تا ۳۲ هارد دیسک را به طور همزمان از طریق یک فرآیند خودکار پاک کنید. سپس این ابزار می‌تواند به طور خودکار گزارش‌های فرایند پاک شدن را در فضای ابری آپلود کند.

این نرم‌افزار یک ابزار تایید شده‌ است که می‌تواند به طور دائم داده‌های حساس را در انواع مختلف رسانه‌های ذخیره‌سازی به صورت غیر قابل بازگشت حذف کند. این شامل هارد درایوها، SSD، رایانه شخصی و سرورهای rack-mount می‌شود. همچنین روی انواع درایوهای اصلی مانند SATA، PATA، SCSI، SAS، USB و غیره کار می‌کند. اگر قصد خرید یک هارد دیسک، SSD یا هرقطعه دیگری را دارید می‌توانید با جستجوی عبارت «قطعات کامپیوتر تاپ رایان» در گوگل وارد نتیجه اول شوید و محصولات مختلف و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

ویژگی‌های برتر:

  • می‌تواند تا ۳۲ درایو را با سرعت بالا به طور همزمان پاک کند.
  • پاک کردن خودکار است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم‌افزار را نصب کرده و درایوی را که قرار است پاک شود انتخاب کنید.
  • این ابزار پاک کردن داده‌ها به طور خودکار یک گزارش غیرقابل دستکاری حذف داده‌های حساس و یک گواهی پاک کردن تولید می‌کند. این تأیید می‌کند که حذف داده‌ها طبق استانداردها انجام شده است.

۲) Blancco Drive Eraser

‌Blancco Drive Eraser پاک کردن دائمی و غیر قابل ریکاوری اطلاعات را تضمین می‌کند و با صدور گواهی پاک کردن بدون امکان بازیابی (برای سازمان‌ها) خیال کاربر را راحت می‌کند. Blancco یکی از نرم‌افزارهای پیشرو در جهان در ارائه خدمات پاک کردن اطلاعات است و دارای راهکار SSD Erasure ثبت شده است. این فناوری پاک کردن بدون خطا را تسهیل می‌کند.

ویژگی‌های برتر:

  • دارای یک گردش کار خودکار است که فرآیند پاک کردن داده‌ها را بسیار روان‌تر می‌کند.
  • شما می‌توانید داده‌ها را به طور دائم از چندین درایو به طور همزمان پاک کنید.
  • Blancco گواهی پاک کردن دیجیتالی را به شما ارائه می‌دهد که تأیید می‌کند داده‌ها طبق استانداردها پاک شده‌اند.
  • Blancco Drive Eraser با Windows و Mac OS سازگار است.

۳) Disk Wipe

Disk Wipe یک برنامه رایگان و قابل حمل (پرتابل) است که با سیستم‌های ویندوزی کار می‌کند. نرم‌افزار حذف دائمی حجم را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توانید اطلاعات خود را بدون خطر بازیابی حذف کنید.

ویژگی‌های برتر:

  • حذف سریع داده‌ها را انجام می‌دهد. این کار را با انجام یک فرمت سریع قبل از پاک کردن دیسک انجام می‌دهد.
  • برای استفاده از آن نیازی به نصب نرم‌افزار نیست.
  • دارای یک الگوریتم قدرتمند است که داده‌های موجود را بازنویسی می‌کند. این به طور موثر داده‌های شما را حذف می‌کند.
  • با حافظه‌های USB، کارت‌های SD و سایر دستگاه‌های حافظه خارجی کار می‌کند.

۴) HDShredder 6

HDShredder 6 یک نرم‌افزار پاک کردن غیر قابل ریکاوری اطلاعات است که برای استفاده موقت و شخصی طراحی شده است. این نرم‌افزار یک نسخه رایگان دارد که با قابلیت «حذف کامل درایو» تنها با امنیت سطح ۱ همراه است. اما نسخه‌های دیگر این ابزار می‌توانند تا ۱۸ سطح امنیتی را به شما ارائه دهند. همچنین از ۱۵ استاندارد امنیتی بین المللی پیروی می‌کند.

ویژگی‌های برتر:

  • این ابزار پاک کردن داده‌ها را با سرعت بالا که مطابق با استانداردهای بین المللی است، تسهیل می‌کند.
  • نسخه پولی به شما امکان دسترسی به روش‌های حذف مانند الگوی حذف تصادفی و SmartDefectSkip را می‌دهد.
  • این ابزار دارای گزینه‌های خرد کردن اطلاعات به صورت دستی و خودکار است.

 

 

۵) PrivaZer

PriveZer یک پاک کننده فایل رایگان است که از تکنیک‌های بازنویسی برای پاک کردن هارد دیسک‌ها استفاده می‌کند. PrivaZer از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که به طور خودکار نوع دستگاه ذخیره‌سازی را که می‌خواهید اطلاعات را از رویش پاک می‌کنید شناسایی می‌کند. سپس تکنیک‌های پاکسازی داده‌های خود را بر اساس آن تغییر خواهد داد.

ویژگی‌های برتر:

  • داده‌های ردیابی باقیمانده را در مناطق آزاد باقی‌مانده پاک می‌کند.
  • به استانداردهایی مانند DoD 5220.22-M و DAR 380-19 پایبند است.
  • این ابزار دارای ۱۰ عملکرد اصلی است که شامل پاکسازی هوشمند فضای آزاد، پاکسازی و محافظت و یافتن و نمایش است.

۶) Hardwipe

این یکی از بهترین نرم‌افزارهای پاک کردن اطلاعات بدون امکان ریکاوری برای استفاده غیرتجاری است. با Hardwipe می‌توانید فایل‌های خاص، کل درایو یا حتی فضاهای هارد دیسک را پاک کنید. این ابزار از حذف ۳۵  مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فایل‌های شما قابل بازیابی نیستند.

ویژگی‌های برتر:

  • هم درایوهای داخلی و هم رسانه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل را پاک می‌کند.
  • در منوی کلیک راست اکسپلورر ویندوز ادغام می‌شود.
  • شما می‌توانید بین پاک کردن داده با اولویت بالا و با اولویت پایین یکی را انتخاب کنید. این تعداد منابع سیستم مورد استفاده را تنظیم می‌کند.
  • مطابق با استانداردهای بین المللی مانند GOST R 50739-95 و DOD 5220.22-M است.

۷) File Shredder

این یک برنامه دسکتاپ رایگان است که داده‌های شما را خرد می‌کند تا غیرقابل بازیابی شوند. شما می‌توانید یکی از ۵ الگوریتم برای حذف فایل‌ها را در این نرم‌افزار پاک کردن اطلاعات انتخاب کنید. هر کدام امن‌تر از قبلی خواهند بود. File Shredder هم برای استفاده شخصی و هم برای استفاده تجاری موثر است.

ویژگی‌های برتر:

  • یکپارچه با Disk Wiper است که فضای ناخواسته هارد دیسک شما را پاک می‌کند.
  • الزامات سخت‌افزاری ندارد.

 

جمع بندی

انتخاب بهترین نرم‌افزار پاک کردن اطلاعات بدون امکان ریکاوری برای شما و سازمان‌ها مهم است. هر کدام از این نرم‌افزارها را که انتخاب می‌کنید مطمئن شوید چیزهایی که مورد نظرتان هستند را پوشش می‌دهد. حالا اگر با خیال راحت اطلاعاتتان را پاک کردید و هارد دیسک یا SSD خود را فروختید، باید به فکر جایگزین آن باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصولات و خرید قطعات کامپیوتر با بهترین قیمت از سایت فروشگاه اینترنتی تاپ رایان دیدن کنید. تاپ رایان فروشگاه اینترنتی محصولات دیجیتال است که کیفیت و قیمت رقابتی را تضمین می‌کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49585 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/11/01 تعداد مشاهده: 633
کلید واژه ها:
سافت گذر