کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316283 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تور یزدگردی شامل چه مواردیست؟

 

شهر یزد‌ به‌‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران، مقصد مناسب و جذابی برای گردشگری است. همچنین به دلیل قرار داشتن شهر یزد در منطقه‌ کویری، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است که با اقامت در هتل های یزد، سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم می‌زنند. گردشگران با استفاده از تور یزدگردی به‌ آسودگی می‌تواند از جاذبه‌های گردشگری یزد بازدید نمایند و سفری بسیار جذاب و خوشایند داشته باشند.

آشنایی با شهر یزد

شهر یزد در مرکز ایران قرار دارد و بافت خشتی و سنتی آن، معرف اصلی این شهر تاریخی است. آداب و رسوم و مهمان‌نوازی مردم یزد در کل کشور زبانزد می‌باشد. یزد در این اواخر به دلیل نزدیکی و همجواری با کویر، توجه علاقه‌مندان به کویرنوردی را جلب کرده است، و برخی فقط برای کویرنوردی به یزد سفر می‌کنند.

کویر معروف یزد، کویر فهرج نام دارد. این شهر تاریخی علاوه بر کویر و آسمان زیبایش، جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد که باعث شده بسیاری از گردشگران با تورهای یزدگردی از جاذبه‌های این شهر بازدید نمایند و سفری به یادماندنی را برای خود به‌ ارمغان آورند.

بهترین زمان تور یزدگردی

مناطق کویری و خشک ایران مانند شهرهای مرکزی، معمولاً دارای آب و هوای گرم و خشک هستند و به همین خاطر ماه‌های سرد سال، زمان بسیار مناسبی برای سفر می‌باشد. یعنی از اوایل آبان تا اواخر بهمن، بهترین زمان برای شرکت در تورهای یزدگردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشد.

 

لوازم موردنیاز در تور یزدگردی

گردشگران نسبت به نوع توری که خریداری کرده‌اند، به گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی و تاریخی شهر یزد می‌پردازند، اما در هرصورت همراه داشتن مدارک شناسایی، لوازم شخصی، لباس‌های راحتی، کفش مخصوص پیاده‌روی، کلاه نقاب‌دار، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب از ضروری‌ترین لوازم سفر است. با همراه داشتن دوربین عکاسی نیز می‌توانید خاطرات خوش سفر را ثبت نمایید.

جاذبه‌های گردشگری در تور یزدگردی

سفر با یک تور کاربلد و حرفه‌ای، به گردشگران این فرصت را می‌دهد که نگران زمان و برنامه‌ریزی اینکه از چه مکان‌هایی بازدید نمایند، نباشند. در تورهای یزدگردی معمولاً از اکثر جاذبه‌های گردشگری شهر یزد ازجمله موارد زیر بازدید می‌شود.

آتشکده زرتشتیان

در این آتشکده از آتش مقدس زرتشتیان نگهداری می‌شود، این آتشکده در ۸۴ سال پیش ساخته شده اما آتشی که در آن نگهداری می‌شود، عمری ۱۵۰۰ ساله دارد. این آتش، نخست در آتشکده کاریان لارستان، سپس اردکان و پس از آن به یزد انتقال پیدا کرده که در هر آتشکده چند صد سال، نگهداری شده است.

میدان امیرچخماق

میدان امیر چخماق از دیگر جاهای دیدنی و معروف یزد است که در تور یزدگردی از آن بازدید می‌شود. این مجموعه تاریخی متشکل از تکیه، مسجد، بازار و دو آب انبار، است. همچنین در این میدان یک نخل چوبی که قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، قرار گرفته است. این نخل در سده هشتم خورشیدی به فرمان حاکم یزد، امیر جلال‌الدین چخماق ساخته شد.

 

موزه آب

موزه آب یزد در بخش جنوبی میدان امیر چخماق قرار دارد و آثار آن قدمت چند هزار ساله دارد. این موزه در سال ۱۳۷۹ در یکی از خانه‌های تاریخی و قدیمی یزد برپا شده که آثار مربوط به آب و تاریخ آب را به نمایش می‌گذارد.

مسجد جامع

مسجد جامع یزد از دیگر جاهای دیدنی یزد است که در تور یزدگردی، گردشگران از آن بازدید خواهند کرد. این مسجد از یادگاری‌های دوره ساسانیان می‌باشد که شاهکاری از معماری ایرانی را به‌رخ کشیده است.

باغ دولت آباد

باغ دولت آباد به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های یزد می‌باشد که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است. مساحت باغ دولت آباد بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع بوده و ساختمان‌ها، حوض و آبنماها با معماری زیبا، این بنا را بی‌نظیر کرده است. قدمت این باغ به ۲۶۰ سال پیش می‌رسد که دارای معماری منحصر به فرد و خاصی می‌باشد.

باغ دولت آباد بلندترین بادگیر جهان را در خود جای داده است و با درهای چوبی، شیشه‌های رنگی، صدای آب و درختان تنومند، زیبایی توصیف برانگیزی را به وجود آورده است. گردشگرانی که در هتل سیب و نار یزد اقامت دارند دسترسی راحتی به این باغ خواهند داشت.

آسیاب کوشک نو

از دیگر اماکنی که ممکن است در تور یزدگردی، گردشگران را برای بازدید ببرند، آسیاب کوشک نو می‌باشد. به این آسیاب چهارراه قنات‌های یزد هم می‌گویند. این آسیاب در ۲۲ متری زمین قرار گرفته و سه قنات مهم زارچ، اله آباد و صدری از آن محل می‌گذرد. راهروهای این آسیاب دست‌ساز بوده و دارای ۷ نورگیر می‌باشد، که برای تهویه و روشنایی تعبیه شده است.

از دیگر موارد جالب توجه در این آسیاب، وجود یک تنوره ۱۶ متری می‌باشد که بزرگترین تنوره در ایران است. وجود این تنوره و وسعت آن سبب شده تا آسیاب کوشک نو کارایی بسیار خوبی داشته باشد. در قدیم در فصل تابستان، مردم از این مکان برای استراحت بهره می‌بردند، چرا که در این محل، ۱۵ درجه هوا خنک‌تر است.

دخمه زرتشتیان

در دخمه زرتشتیان دو دخمه وجود دارد که هر کدام در سال‌های متفاوتی ساخته شده است. یکی در سال ۱۲۳۵ و دیگری در سال ۱۳۱۰ بنا شده است. این دخمه‌ها به برج خاموشان یا برج سکوت معروف هستند. این مکان، محل دفن پیروان آیین زرتشتی بوده است.

آنها معتقد بودند که جسد بی‌جان مردگان نجس می‌باشد و اجساد آنها را در این دخمه‌ها قرار می‌دادند تا توسط لاشخورها خورده شوند و سپس استخوان‌های اجساد را داخل چاهی در مرکز دخمه می‌ریختند. این دخمه تا ۵۰ سال پیش فعال بوده که برای حفظ بهداشت، این دخمه بسته شده و برج خاموشان یا برج سکوت در سکوتی ابدی قرار گرفته است.

قنات زارچ

قنات تاریخی زارچ یکی از مواردی است که در تور یزدگردی، از آن بازدید می‌شود. قدمت این قنات مربوط به قبل از اسلام و حدود ۳۵۰۰ سال پیش است. آثار و شواهدی که در این قنات وجود دارد و حفاری‌های متفاوت و خاص آن نشان‌دهنده این است که قنات زارچ متعلق به دوران زرتشتیان است و این افراد قنات را حفر کرده‌اند.

 قنات زارچ در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان طولانی‌ترین قنات دنیا در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. طول این قنات از کوه‌های فهرج آغاز شده و تا زارچ ادامه پیدا کرده است، که دارای مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. قنات زارچ از سمت فهرج به سمت یزد و محله کوشک ادامه دارد و پس از ورود به شهر یزد از چندین محله و میدان امیر چخماق و مسجد جامع یزد عبور کرده است و در آخر به زارچ رسیده است.

 

کویر فهرج

کویر فهرج یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گردشگری در یزد است. در نزدیکی یکی از روستاهای قدیمی یزد، کمپ کویری فهرج قرار دارد. این کمپ به بادیه یا شباهنگ شهرت پیدا کرده است و یک سفر خاطره انگیز، از کویرگردی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

پیاده‌روی در بافت قدیمی

قدم زدن و گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های قدیمی و خشتی شهر، از برنامه‌های دیگر تور یزدگردی است که حس و حالی وصف نشدنی را به گردشگران می‌بخشد. مشاهده خانه‌هایی کاه‌گلی و خشتی که روزگاری محلی برای شادی، غم و آرامش، اهالی خانه بوده است، حس خاصی می‌دهد.

بافت قدیمی فقط مختص خانه‌های آن نیست بلکه بازار سرپوشیده، صنایع دستی سنتی و مشاهده مردم محلی که در حال تلاش و تکاپو می‌باشند؛ هیجانی لذت‌بخش را به گردشگران القاء می‌کند. زندان اسکندر و محله فهادان نیز در بافت قدیمی و باستانی یزد قرار گرفته است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49600 گروه خبری: رپورتاژ آگهی منبع خبر: تریبون تاریخ خبر: 1401/11/23 تعداد مشاهده: 389
کلید واژه ها:
سافت گذر